کد خبر: ۳۵۰۳۹۹
۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۱
0

روابط عمومی برگ برنده سازمان در دنیای مدرن

به گزارش پول نیوز، روابط عمومی را می‌توان یکی از ارکان کلیدی در هر سازمان و نهادی نام برد.۲۷ اردیبهشت ماه در تقویم جمهوری اسلامی به عنوان روز روابط عمومی نامگذاری شده ، روزی که یادآور این شغل حساس و تاثیرگذار در روند پیشرفت و توسعه هر سازمانی به حساب می‌آید.


گفتنی است با گسترش شبکه های اجتماعی و استفاده روز افزون از آن اطلاع رسانی شکل دیگری به خود گرفته، اتفاقی که خود عاملی برای تغییر هویت و فعالیت روابط عمومی در کشور شده است، که تا دیروز روابط عمومی در اعلام مشکلات، چالش‌های پیش رو و یا بیان نقاط قوت و معرفی آنها نقش چندانی نداشت‌.

 

بدیهی است در حال حاضر روابط عمومی با ارتباطات خود، پل ارتباطی مناسبی میان تصمیم گیران سازمان و ذینفعان را بر عهده دارند، البته اطلاع رسانی به موقع، شفاف سازی در خصوص اخبار و وقایع داخل و خارج سازمان، انتشار به موقع  و صحیح اخبار، انتقال درخواست های جامع مخاطب به مسوولان ذیربط را می‌توان در زمره وظایف مهم روابط عمومی برشمرد.

 

نقش شبکه‌های مجازی در ایفای نقش متفاوت روابط عمومی

 

با گسترش رسانه های جدید و نوظهور ابزارهایی مانند هنر دیجیتال و واقعیت مجازی، تولید محتوا و نشر آن در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام می شود. از این رو هر فردی در هر جای دنیا می تواند صاحب یک رسانه باشد، در آن اثری از خود باقی گذاشته و یا حتی جریان و حرکتی نو را خلق کند و مخاطبان مختلف با زبان ها و فرهنگ های متفاوت را با خود همراه سازد. اما باید متذکر شد که در این شرایط حضور روابط عمومی خلاق می‌تواند تاثیرگذاری و فعالیت سازمان را بیش از هر زمان دیگری بدون اغراق و در جهت افزایش اعتمادسازی معرفی کند.

 

پرواضح است که در شرایط امروز روابط عمومی مسیری پر چالش و دشواری پیش روی دارد، اما بی شک در این شرایط نیز فرصت‌های تازه ای را پدید خواهد آورد که برای دستیابی به چشم اندازهای پیش رو تاثیرگذاد خواهد بود.


نقش اخلاق در روابط عمومی


بدیهی است که اخلاق در روابط عمومی نقش بسزایی ایفا می‌کند، چرا که فعالیتهای افراد در بخش فرهنگی نمی تواند مستقل از بستر تاریخی و فرهنگی اجتماع به عمل درآیید و اگر عملی شود قطعا پیامد آن ، مشکلات بسیاری برای مجریان و همچنین دربرگیران آن عمل خواهد بود. بنابراین برخورداری از اخلاق حرفه‌ای و همچنین واقع‌بینی شرایط موجود می تواند در پیشبرد اهداف روابط عمومی بسیار موثر واقع شود.

 

هدف روابط عمومی تعامل، گفتگو، تداوم با مخاطب است که این ارتباط دوسویه و بلند مدت انجام می گیرد . ارتباطی که شاید طی سال‌های گذشته بنا به دلایل مختلف از بین رفته و یا کم رنگ شده است. بنابراین در شرایط موجود می‌توان مهمترین هدف روابط عمومی تبادل اطلاعات، ایجاد حسن تفاهم، تعامل با مخاطب دانست.

دکتر زهرا نظری مهر

مدیر مسئول

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: