کد خبر: ۳۵۰۴۵۵
۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۱
0
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: برنامه ریزی در خصوص توجه به صنایع میان دستی در پتروشیمی ‌‌ها ضروری است. در پایین دست صنایع تکمیل و حتی ظرفیت‌های خالی وجود دارد؛ اما نیاز به سرمایه‌گذاری بیشتر در صنایع میان دستی و تقویت این حوزه است.

به گزارش پول نیوز، هادی بیگی نژاد، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: پرهیز از خام فروشی منابع انرژی از برنامه‌ها و اولویت‌های کمیسیون انرژی است. این کمیسیون جلسات متعددی را در خصوص ایجاد ارزش افزوده بیشتر برای کشور برگزار کرده است.

بیگی نژاد افزود: باید نگاه پتروپالایشی در کشور به این معنا که مبنای ورود پتروشیمی‌ها را محدود به پالایشی قرار دهیم، شکل گیرد. به لحاظ هزینه‌ها بهترین و به صرفه ترین راهکار توسعه پالایشگاه‌ها است.

وی ادامه داد: باید یک نگاه مدیریتی یکپارچه از ابتدا تا انتهای زنجیره وجود داشته باشد و مدیریت به حوزه پتروشیمی واگذار شود. در حال تلاش برای آماده سازی این طرح هستیم و فعلا در مراحل کارشناسی است. ضمن این که ورود بخش خصوصی به پتروشیمی‌ها باید همراه با ظرافت خاصی باشد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با ابزارهای حاکمیتی مانند مالیات و عوارض می‌توان از خام فروشی منابع انرژی جلوگیری کرد. مجلس پیگیر اخذ مالیات بیشتر از کسانی که خام فروشی می‌کنند؛ است. نیازی به تصویب قوانین جدید نیست؛ صرفا باید قوانین قبلی با جدیت بیشتری اجرا شود.

بیگی نژاد تصریح کرد: برنامه ریزی در خصوص توجه به صنایع میان دستی در پتروشیمی‌‌ها ضروری است. در پایین دست صنایع تکمیل و حتی ظرفیت‌های خالی وجود دارد؛ اما نیاز به سرمایه‌گذاری بیشتر در صنایع میان دستی و تقویت این حوزه است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: