April 2024 23 / سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۵۰۹۹۴
۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۲
0
ساعت ۰۱:۰۵:۵۴ بامداد شنبه ۸ خرداد زلزله پنج ریشتری مرز استان‌های فارس و کهکیلویه و بویراحمد حوالی بابامنیر را لرزاند.
زلزله مهیب استان فارس را لرزاند
به گزارش پول نیوز، مهدی، ولی پور با اعلام گزارش نهایی زلزله پنج ریشتری بابا منیر افزود: با کسب اطلاع از وقوع این زمین لرزه، ستاد بحران بلافاصله در کشیک امداد مرکز کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات تشکیل و با برقراری ارتباط فوری با جمعیت هلال احمر استان‌های فارس و کهکیلویه و بویراحمد، دستورات لازم ستادی برای اعزام دو گروه ارزیاب به منطقه زلزله زده صادر شد.

وی ادامه داد: با اعزام دو گروه ارزیاب سه نفره به محل وقوع زمین لزره، در ارزیابی‌های اولیه و گزارش‌های دریافتی از شهردار منطقه و دهیاران مشخص شد این زمین لرزه خسارت مالی و تلفات جانی نداشته است.

رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر اضافه کرد: این زلزله بین شهر بابا منیر و شهرستان گچساران و همچنین خالی از روستا و سکنه رخ داده است؛ در روستا‌های اطراف کانون زلزله هم از جمله برم سیاه، مرغ، رباط، میشان، بیدکرز و بابامنیر گزارشی مبنی بر وجود خسارت اعلام نشده است.

ولی پور اطلاعات جمعیتی تا شعاع ۱۵ کیلومتری از محل وقوع زلزله را تشریح کرد و توضیح داد: جمعیت کل این منطقه ۳۰۳۳ نفر، تعداد مردان ۱۴۸۷ نفر، تعداد زنان ۱۵۲۶ نفر، تعداد خانوار‌ها ۷۹۶ و تعداد روستا‌ها ۴۲ از سوی گروه‌های ارزیاب اعزامی ثبت و مخابره شده است.

وی فعال سازی مرکز کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات، استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد، اعزام ۲ تیم ارزیاب از نزدیکترین پایگاه‌ها به محل وقوع این زلزله و برقراری ارتباط با دهیاران و مسئولین خانه‌های هلال را از مهم‌ترین اقدامات مدیریتی بحران این زلزله عنوان کرد.

محل وقوع این زلزله ۵ ریشتری مرز استان‌های فارس و کهکیلویه و بویر احمد - حوالی بابامنیر بوده و در ساعت ۰۱:۰۵:۵۴ بامداد شنبه ۸ خرداد رخ داد.

طول جغرافیایی این زلزله: ۵۰.۹۲ و عرض جغرافیایی: ۳۰ و در عمق ۱۰ کیلومتری بوده است.

نزدیک‌ترین شهر‌ها به این زمین لرزه ۲۹ کیلومتری بابامنیر (فارس) و ۴۲ کیلومتری دوگنبدان و ۴۶ کیلومتری باشت از استان کهگیلویه وبویر احمد بوده است.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: