April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۵۱۰۰۱
۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۸
0
رئیس کل دادگستری استان البرز از بازداشت مدیر عامل سابق برق منطقه ای این استان خبر داد و گفت: تاکنون در این پرونده از ۱۰ نفر بازداشت شده اند.

مدیرعامل سابق برق استان البرز بازداشت شد

 

به گزارش پول نیوز به نقل از تسنیم، حسین فاضلی هریکندی در حاشیه بازدید از یک واحد بزرگ صنعتی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ساوجبلاغدر مورد آخرین وضعیت پرونده مدیران شرکت برق استان البرز، اظهار داشت: در این پرونده مدیرعامل سابق برق منطقه ای استان البرز بازداشت شده است.

وی افزود: اتهامات این پرونده مالی است و چند نفر از مدیران و چند نفر از کارکنان و برخی از افرادی که با این حوزه مرتبط بودند در این پرونده مشارکت داشته اند.

رئیس کل دادگستری استان البرز با بیان اینکه متهمان از شرکت‌هایی که انشعابات برق بالای یک مگاوات نیاز داشتند با واسطه‌ها تقاضای وجه در غالب مشاوره و موارد مشابه داشتند، عنوان کرد: با اقدامات اطلاعاتی انجام در اداره کل اطلاعات استان البرز این افراد بازداشت و پرونده در حال حاضر در حال تحقیقات است.

فاضلی هریکندی در پاسخ به این سوال که پرونده تاکنون چند متهم دارد ، تصریح کرد: متهمان این پرونده 10 نفر هستند که بازداشت شدند و برخی با تامین وثیقه متناسب با انجام تحقیقات اولیه آزاد هستند.

رئیس دادگستری استان البرز با اشاره به اینکه دریافت کنندگان برق بالای یک مگاوات برای مشاوره از سوی این افراد به بیرون از مجموعه هدایت می‌شدند، تصریح کرد: در این مرحله متاسفانه از سوی واسط‌های مبالغی از متقاضیان دریافت شده است.

وی با بیان اینکه مدیرسابق برق منطقه ای استان البرز با قرار بازداشت موقت همچنان بازداشت است ، عنوان کرد: تحقیقات در مورد این پرونده همچنان ادامه دارد.

فاضلی هریکندی در مورد گردش مالی این پرونده ، توضیح داد: تاکنون گردش مالی 15 میلیارد تومانی توسط متهمان به عنوان مبالغ نامشروع اخذ شده است و این مبالغ توسط اعضای باند و نه یک نفر دریافت شده است.

رئیس دادگستری استان البرز با اشاره به اینکه این مبالغ به صورت مستقیم توسط متهمان دریافت نشده و به حساب اشخاص و اعضای خانواده برخی از متهمان منتقل شده است ، تصریح کرد: مطالبی هم در مورد یکی دیگر از متهمان این پرونده در استان تهران وجود دارد که پرونده در حال تکمیل تحقیقات است و بیشتر کارهای پرونده انجام شده است و تاکید شده که پرونده در دادسرا تحقیقات مقدماتی انجام و به دادگاه ارسال شود.

وی با بیان اینکه این دریافتی‌ها مربوط به صدور مجور استخراج رمز ارز نبوده است و این موضوع مطرح نیست، ادامه داد: دریافت 15 دستکاه ماینر هم به عنوان رشوه در این پرونده وجود دارد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: