کد خبر: ۳۵۱۷۲۳
۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۹
0
در پایان معاملات ‌روز سه‌شنبه، 176 نماد رشد قیمت و 243 نماد کاهش قیمت داشتند، به عبارت دیگر، 39 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 54 درصد بازار افت قیمت داشتند.

پیش بینی بورس چهار‌شنبه 19 خرداد

 

به گزارش پول نیوز به نقل از اقتصادنیوز ، برای پیش بینی بورس امروز –چهار‌شنبه 19 خرداد- به روند بازار سهام در روز گذشته نگاه می‌کنیم. در روز سه‌شنبه شاخص کل بورس 3 هزار و 364 واحد رشد کرد و به رقم یک میلیون و 160 هزار واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز 115 واحد بالا آمد و در رقم 383 هزار و 942 واحد ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس 59 واحد افت کرد و به رقم 17 هزار و 660 واحد رسید.

در پایان معاملات ‌روز سه‌شنبه، 176 نماد رشد قیمت و 243 نماد کاهش قیمت داشتند، به عبارت دیگر، 39 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 54 درصد بازار افت قیمت داشتند.


بیشترین افزایش قیمت

روز سه‌شنبه در بورس شرکت‌های ملی کشت و صنعت و دامپروری پارس (زپارس)، واسپاری ملت (ولملت) و شرکت سرمایه‌گذاری استان لرستان (وسلرستا) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت‌های ذوب روی اصفهان (فروی)، کی بی سی (کی بی سی) و سرمایه‌گذاری پویا (وپویا) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.


بیشترین کاهش قیمت

در بورس نمادهای کسعدی (کاشی سعدی)، رکیش (کارت اعتباری ایران کیش) و لابسا (شرکت آبسال) در روز سه‌شنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت صنعت روی زنگان (زنگان)، افرانت (افرا) و صنعتی مینو (غصینو) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.


عرضه و تقاضای بازار

عرضه و تقاضای بورس در انتهای معاملات روز سه‌شنبه، علامتی کارآمد برای پیش بینی عرضه و تقاضای بازار سهام در روز ‌چهار‌شنبه است. در پایان معاملات روز سه‌شنبه بازار با مازاد عرضه 2 هزار و 10 میلیارد تومانی بسته شد که نسبت به روز قبل 35 میلیارد تومان کاهش یافته است.

پیش بینی بورس چهار‌شنبه 19 خرداد


کاهش ارزش صف‌های بازار

در پایان معاملات سه‌شنبه 160 نماد صف فروش و تنها 29 نماد صف خرید داشتند. ارزش صف‌های خرید نسبت به پایان روز دوشنبه 45 درصد کاهش یافت و در رقم 173 میلیارد تومان ایستاد. ارزش صف‌های فروش نیز 7 درصد کاهش یافت و 2 هزار و 183 میلیارد تومان شد که پائین‌ترین رقم در 46 روز کاری گذشته از 14 فروردین تاکنون است.


بیشترین تقاضاها

شرکت داروسازی برکت (با نماد معاملاتی برکت) با صف‌ خرید 41 میلیارد تومانی برای دومین روز متوالی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت.

پس از برکت، فتوسا (تولید و توسعه سرب و روی ایرانیان) و فگستر (گسترش صنایع روی ایرانیان) بیشترین صف خرید را داشت.


بیشترین عرضه‌ها

روز گذشته بیشترین صف فروش نیز به سمگا (سرمایه گذاری میراث فرهنگی) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش 88 میلیارد تومانی داشت. پس از سمگا، خزر (فنرسازی زر) و سصفها (سیمان اصفهان) بیشترین صف فروش را داشتند.

پیش بینی بورس چهار‌شنبه 19 خرداد


پیش بینی بورس امروز

روز گذشته روند صعودی شاخص برای سومین روز متوالی ادامه یافت و شاهد رشد قیمت نمادهای بزرگ خودرویی و بانکی بودیم. وبملت، خودرو، رمپنا، وتجارت، پارسان، فارس، وبصادر، وپارس و خساپا نمادهایی بودند که بیشترین تاثیر را در رشد شاخص کل داشتند.

اما شاخص فرابورس افت 59 واحدی داشت و نمادهای بزرگ این بازار مانند زنگان، افرا، غصینو، دسانکو، دتولید، گدنا، ثباغ، شبصیر، گکوثر، ذوب، شراز، آریا، هرمز، کگهر و شصدف با کاهش قیمت مواجه شدند.

علاوه بر این روندهای متضاد دیگری نیز در بازار دیده می‌شوند. از طرفی بار دیگر شاهد خروج پول حقیقی از بازار بودیم و 253 میلیارد تومان نقدینگی حقیقی خارج شد و ارزش صف‌های خرید در پایان معاملات 45 درصد کاهش یافت. اما در مقابل رقم صف‌های فروش نیز افت کرد و مازاد عرضه بازار همچنان روند کاهشی دارد و در روز سه‌شنبه به کمترین رقم در 46 روز گذشته از 11 فروردین ماه به این سو رسید.

با این حال با توجه به رشد شاخص کل و شاخص هم وزن سهام‌داران می‌توانند به بهبود وضعیت بازار در آخرین روز کاری هفته امیدوار باشند.

پیش بینی بورس چهار‌شنبه 19 خرداد

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: