مدیرعامل بیمه تعاون در گفتگو با پول نیوز اظهار کرد؛
کد خبر: ۳۵۱۷۵۱
۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۹
0
مظلومی بیان کرد: شرکت‌های بیمه باید محصولات جدیدی را به مردم ارائه دهند تا مردم مشتاق به خرید بیمه نامه از شرکت‌های بیمه شوند همچنین مردم بسته به نیاز خود آن محصولات را خریداری کرده که این نوعی راهکار برای افزایش ضریب نفوذ بیمه در کشور است.
تولیدی/// افزایش ضریب نفوذ بیمه با ارائه محصولات جدید و مورد نیاز مردم
 
به گزارش پول نیوز، از آنجایی که محیط زندگی ما سرشار از ریسک است، شرکت‌های بیمه کاری که می‌کنند این است که در صورت وقوع رویداد زیانبار ناشی از ریسک، زیان مالی وارده را جبران می‌کنند، لذا بیمه ابزاری برای جبران مالی زیان یا خسارت وارده است. در ایران اکثر شرکت‌های بیمه، زیان‌های روحی، روانی، اجتماعی و بطور کلی خسارات غیرقابل جبران نظیر خسارات ناشی از جنگ و شورش، انفجار‌های هسته ای، یا خسارات عمدی را جبران می‌کنند.

صنعت بیمه به عنوان پشتوانه‌ای برای کشور و مردم جامعه فعالیت می‌کند و باعث می‌شود در شرایط بحرانی مردم کمتر دچار خسرات شوند. با این حال بخشی از مردم اعتقادی به صنعت بیمه ندارند و خود را در برابر حوادث طبیعی و غیر طبیعی بیمه نمی‌کنند. در کشور ما جز بیمه شخص ثالث که اجباری محسوب می‌شود بسیاری از مردم حتی رشته‌های دیگری از این صنعت را نمی‌شناسند و شاید هم مشکل اصلی آن ریشه در اقتصاد و میزان درآمد‌های مردم دارد، اما با این حال مردم، شناخت و توانایی خرید بیمه نامه جدیدی را در کشور ندارند و همین موضوع باعث می‌شود از کشور‌های دیگر عقب مانده و ضریب نفوذ بیمه در کشور تغییری نکند. ضریب نفوذ بیمه در ایران نسبت به کشور‌های شاخص و حتی متوسط جهانی در صنعت بیمه، رقم قابل توجهی است. ضریب نفوذ بیمه در هلند به جز سال ۲۰۱۷ که به رقم ۹.۶ درصد رسیده است، پیوسته بیش از ۱۰ درصد بوده و این ضریب در آمریکا نیز در مرز ۸ درصد در نوسان است. همچنین متوسط ضریب نفوذ بیمه در جهان نیز در سال‌های اخیر در حدود ۷ درصد بوده است، اما ضریب نفوذ بیمه در ایران طی سال‌های مورد بررسی اگرچه با افزایش چند برابری مواجه شده، اما همچنان پایین است.

پایین بودن ضریب نفوذ بیمه در ایران عوامل مختلفی دارد از فرهنگ عامه مردم و عدم اعتقادشان به بیمه گرفته تا ضعف شرکت‌های بیمه در افزایش این ضریب. یکی از ضعف‌های شرکت‌های بیمه به عدم برنامه ریزی و سرمایه گذاری آن‌ها در بحث تبلیغات و اطلاع رسانی محصولات و خدماتشان است. آمار‌ها نشان می‌دهد شرکت‌های بیمه کمتر از دو درصد درآمد‌های خود را به بحث تبلیغات اختصاص داده‌اند و این مسئله حاکی از آن است که مدیران صنعت بیمه اعتقادی به تبلیغات ندارند و هزینه‌های مربوط به آن را هزینه می‌دانند تا فایده.

در همین رابطه یونس مظلومی مدیرعامل بیمه تعاون در گفتگو با خبرنگار پول نیوز در خصوص ضریب نفوذ بیمه در کشور گفت: شرکت‌های بیمه باید محصولات جدیدی را به مردم ارائه دهند تا مردم مشتاق به خرید بیمه نامه از شرکت‌های بیمه شوند همچنین مردم بسته به نیاز خود آن محصولات را خریداری کرده که این نوعی راهکار برای افزایش ضریب نفوذ بیمه در کشور است.

وی افزود: شرکت‌های بیمه و نمایندگان آن‌ها باید محصولات بیمه ای که کسی به آن توجهی ندارد را شناسایی کنند و با تبلیغات مناسب، سبب فروش آن محصولات شوند.

مدیرعامل بیمه تعاون درباره نقش استارت آپ‌های بیمه در افزایش ضریب نفوذ بیمه در کشور بیان کرد: اعتمادی که مردم نسبت به استارت آپ‌های بیمه‌ای کسب می‌کنند بر اساس تاییدیه‌های بیمه مرکزی است. در دنیا عمده فروش محصولات بیمه‌ای براساس فروش چهره در چهره صورت می‌گیرد، زیرا خریدار در این نوع از خرید می‌تواند راحت‌تر به فروشنده اعتماد کند تا اینکه از طریق استارت آپ‌ها بیمه نامه خریداری کند.
 
مظلومی خاطر نشان کرد: استارت آپ‌های بیمه‌ای برای نمایندگان بیمه ضرری ندارند و ضرری هم نخواهند رساند بنابراین استارت آپ‌های بیمه رقیب نمایندگان بیمه نیستند.
 
 

گفتگو از سحر گلی زاده

 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: