April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۵۱۸۱۲
۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۹
0
نخستین واحد گازی نیروگاه سیکل‌ترکیبی کلاس F (راندمان بالا) هنگام بندرعباس به ظرفیت ۳۰۷ مگاوات امروز با دستور رئیس‌جمهور افتتاح شده و راه‌اندازی واحد دوم گازی این نیروگاه آغاز شد.

اولین واحد گازی نیروگاه کلاس F هنگام افتتاح شد

 

به گزارش پول نیوز، مجری طرح نیروگاه‌های سیکل‌ترکیبی شرکت برق حرارتی صبح امروز(۲۰ خردادماه) با اعلام این خبر افزود: در راستای توسعه تولید نیروی برق در منطقه جنوب کشور، احداث نیروگاه سیکل‌ترکیبی ۹۰۶ مگاواتی هنگام به عنوان نخستین نیروگاه کلاس F دولتی ایران با دو واحد گازی ۳۰۷ مگاواتی و یک واحد بخار ۲۹۲ مگاواتی در دستور کار شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی قرار گرفته است.

علیرضا نصراللهی افزود: انتقال دانش فنی و ساخت داخل تجهیزات نیروگاه‌های سیکل‌ترکیبی راندمان بالا و توربین‌های گازی کلاس اف، اشتغال‌زایی، استفاده از قابلیت‌های پیمانکاران و سازندگان تجهیزات و مشاوران داخلی، افزایش متوسط راندمان نیروگاه‌های حرارتی و بهبود پایداری شبکه برق در مناطق جنوبی و مرکزی کشور و عمر مفید طولانی نیروگاه از جمله اهداف و مزیت‌های اجرای این پروژه است.

نصراللهی تاکید کرد: برای احداث دو واحد گازی این نیروگاه تاکنون ۳۰۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری شده و با تکمیل واحدهای گازی مجموعه، پروسه ساخت واحد بخار نیروگاه نیز در دستور کار قرار گرفته است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: