April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیرعامل بیمه پارسارگاد در گفتگو با پول نیوز عنوان کرد؛
کد خبر: ۳۵۲۱۸۰
۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۰
0
مدیرعامل بیمه پاسارگاد گفت: ضریب نفوذ بیمه در کشور ما، طی چند سال اخیر رشد خوبی کرده است که این روند ناشی از توسعه روزافزون بیمه‌های عمر در کشور بوه و با ادامه روند کنونی در حوزه بیمه‌های عمر، ضریب نفوذ بیمه در سال جاری افزایش می‌یابد.
تولیدی//// عوامل موثر بر افزایش ضریب نفوذ بیمه در کشور
به گزارش پول نیوز، ضریب نفوذ بیمه یکی از مهمترین شاخص‌هایی است که برای ارزیابی عملکرد صنعت بیمه یک کشور مورد استفاده قرارمیگیرد.

این ضریب همچنین به عنوان معیاری برای مقایسه عملکرد صنعت بیمه در بین کشور‌های مختلف به کار میرود. این شاخص از نسبت مجموع حق بیمه‌های تولیدی تقسیم بر تولید ناخالص داخلی (بر حسب قیمت جاری) به دست میآید.

علیرغم اهمیت بیمه در ایجاد فضای آرامش و اطمینان برای مردم جامعه و نقش قابل توجه آن در افزایش رشد اقتصادی، متاسفانه این فعالیت بیمه‌ای در ایران رونق چندانی ندارد.

اما این سوال مطرح می‌شود که عواملی نظیر، نرخ تورم، تولید ناخالص ملی، درآمد سرانه، متغیر‌های جمعیت (تعدا جمعیت و تفکیک آن به مرد و زن، جمعیت شهری و روستایی، نرخ بیکاری، نرخ باسوادی)، حق بیمه تولیدی، ضریب خسارت، نرخ بهره بانکی، تعداد شرکت‌های بیمه، نمایندگی‌های بیمه و تعداد کارگزاری‌های رسمی بیمه در صنعت بیمه، چه تاثیری بر ضریب نفوذ بیمه در کشور دارد و روابط آن‌ها چگونه است؟

در همین رابطه معصوم ضمیری مدیرعامل بیمه پاسارگاد در گفتگو با خبرنگار پول نیوز اظهار کرد: ضریب نفوذ بیمه در کشور ما، طی چند سال اخیر رشد خوبی کرده است که این روند ناشی از توسعه روزافزون بیمه‌های عمر در کشور بوه و با ادامه روند کنونی در حوزه بیمه‌های عمر، ضریب نفوذ بیمه در سال جاری افزایش می‌یابد.

وی افزود: راه‌های افزایش ضریب نفوذ بیمه در کشور به لزوم توسعه اقدامات فرهنگی و اجتماعی به منظور آگاه‌سازی بیشتر مردم با مزایای بیمه بستگی دارد و شرایط کنونی در مقایسه با سال‌های دورتر نشان می‌دهد که صنعت بیمه تا اندازه‌ای توانسته خدماتش را در بخش‌های مختلف معرفی کند که این موضوع در حوزه بیمه‌های تکمیلی درمان و بیمه‌های عمر بیشتر نمود دارد.

ضمیری عنوان کرد: روند معرفی محصولات بیمه‌ای در کشورما رو به جلو، اما کند است، اما بیمه مرکزی و شرکت‌های بیمه، اقدامات فرهنگی بسیاری در این حوزه انجام داده اند و نمایندگان شرکت‌های بیمه به عنوان حلقه واسط میان شرکت‌ها و مردم، در این زمینه به خوبی عمل کرده‌اند.
 

بیشتر بخوانید: افزایش ضریب نفوذ بیمه با ارائه محصولات جدید و مورد نیاز مردم

مدیرعامل بیمه پاسارگاد در ادامه در خصوص برنامه‌های این شرکت در سال ۱۴۰۰ به خبرنگار پول نیوز گفت: بیمه پاسارگاد در دو ماهه ابتدایی سال جاری چند برنامه در دست دارد که بتواند امسال محقق کند.

وی ابراز کرد: یکی از برنامه‌های که قرار است امسال صورت گیرد این است که در بیمه‌های زندگی، اختیار انتخاب مسیر سرمایه گذاری ذخایر بیمه نامه را به بیمه گذار واگذار شود یعنی بیمه گذار حق اظهار نظر در خصوص نحوه سرمایه گذاری منابعی که در بیمه نامه خود وجود دارد را داشته باشد.

ضمیری بیان کرد: طرح بعدی که قرار است اجرا شود، بیمه نامه مکمل بازنشستگی است این طرح برای کسانی است که در حال اشتغال هستند و با پی بردن به این واقعیت که امروزه نیروی انسانی شاغل زمانی که به مرحله بازنشستگی می‌رسد، وجوه بازنشستگی کفایت هزینه‌ها را نمیکند ما راه را برای آن‌ها باز کردیم که بتواند از طریق بیمه‌های بازرگانی، بیمه نامه مکمل بازنشستگی بخرد و زمانی که بازنشسته می‌شود علاوه بر بازنشستگی پایه، بتواند از شرکت‌های بیمه هم مستمری دریافت کند که دچار اختلال اقتصادی نشود همچنین این طرح آماده شده است و تمام محاسبات آن انجام شده است و امیدواریم در تابستان امسال به مرحله اجرا دربیاید.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه شکل زندگی شهری دچار تغییر و تحول است بیمه نامه‌های کاملی برای مجتمع‌های مسکونی در حال آماده سازی است که این بیمه نامه علاوه بر خطراتی مانند آتش سوزی، سیل، زلزله و خطرات مربوط به بیمه‌های مسئولیت و مشاعات این نوع مجتمع‌ها تحت پوشش این نوع بیمه نامه قرار میگیرد. حتی کسانی که وارد آن مجتمع می‌شوند تحت پوشش قرار بگیرد و از این طریق بتوانیم از مشکلی که در صورت وقوع حادثه برای اعضاء آن مجتمع بوجود می‌آید جلوگیری کنیم.
 
 

گفتگو از سحر گلی زاده

 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: