پاسخ منفی جبهه اصلاحات؛
کد خبر: ۳۵۲۱۸۳
۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۷
0
جبهه اصلاحات به حمایت از همتی رای نداد.
پایان رویای ریاست جمهوری همتی؟
به گزارش پول نیوز، موجی که دیروز برای حمایت از همتی به راه افتاد؛ از پیام مهدی کروبی گرفته تا ویدئو بهزاد نبوی و ظریف و نامه فعالان سیاسی، جبهه اصلاحات ایران را به عنوان سازوکار انتخاباتی این جریان ناگزیر به جلسه اضطراری کرد. جلسه‌ای می‌توانست ورق را به سود عبدالناصر همتی گردانده و مقدمات موفقیت وی را در این انتخابات ایجاد کند. هرچه باشد بخشی از اصلاح‌طلبان و اعضای این سازوکار پیش‌تر حمایت خود را اعلام کرده بودند و گروهی دیگر نیز ظرف یکی، دو روز گذشته تغییر موضع داده‌اند.

زور مخالفان مشارکت فعال و معرفی نامزد که «اتحاد ملت» پرچمدار آن است، اما چربید و این سازوکار انتخاباتی به همتی نه گفت.

به گزارش نامه نیوز، بر اساس رای‌گیری جبهه اصلاحات که دیشب برگزار شد، جبهه اصلاحات تصمیم گرفت که هم‌چنان در انتخابات ریاست جمهوری از هیچ نامزدی حمایت نکنذ.

آذر منصوری سخنگوی جبهه اصلاحات ایران نیز در این باره گفته است: در جلسه مجمع عمومی جبهه اصلاحات ایران -مورخ ۲۴خرداد ماه- موضوع تغییر موضع قبلی جبهه اصلاحات مبنی بر نداشتن نامزد در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ مطرح و به رای گذاشته شد و در نتیجه آن تغییری در موضع پیشین جبهه رای نیاورد.

گفتنی است، در این رای گیری (۲۳ رای مثبت و ۲۳ رای منفی) حمایت رسمی از آقای همتی، توسط احزاب اصلاح طلب، منتفی شد.

حال باید منتظر ماند و دید که اوضاع همتی طی سه روز باقی مانده چطور پیش می‌رود. تلاش‌ها برای راضی کردن جبهه اصلاحات ادامه خواهد داشت یا خیر؟ همچنین باید دید که بعد از این تصمیم نهاد اجماع ساز، احزاب حامی همتی از جمله کارگزاران چه رویکردی را در پیش خواهند گرفت؟ آیا پیام‌های دیگری نیز از سوی چهره‌های شاخص و بزرگان این جریان می‌رسد؟ اگر برسد، در نظر جبهه اصلاحات تغییری ایجاد می‌کند یا خیر؟ میزان مشارکت آنقدری افزوده می‌شود که سبد همتی نیز پر باشد؟ آرای مردد چه تصمیمی می‌گیرند و در فضای فعلی به سوی همتی می‌روند یا خیر؟ و ...؟

پاسخ همه این سوالات تا روز شنبه مشخص خواهد شد و از حالا قابل پیش‌بینی نیست. اخباری که لحظه به لحظه می‌رسد، اما ترسیم چشم‌انداز شفاف‌تر و پاسخ به این سوالات را رفته رفته ساده‌تر خواهد کرد.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: