کد خبر: ۳۵۲۴۹۵
۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۴
0
وقتی قصد دارید که برای آینده خود یا خانواده و فرزندانتان سرمایه گذاری مناسبی داشته باشید تا از سطح رفاه مطلوب تری برخوردار باشید، یکی از گزینه هایی که می تواند به شما کمک کند تا از تمام جنبه ها به این موضوع سرمایه گذاری توجه کرده و بازدهی مناسبی هم از نظر سرمایه گذاری داشته باشید، خرید بیمه عمر هست.

چطور بهترین بیمه عمر را انتخاب کنیم

 

به گزارش پول نیوز،  اما با توجه به اینکه موضوع بیمه یک موضوع تخصصی هست و معمولاً عامه مردم اطلاعات زیادی درباره بیمه عمر ندارند، اینکه چطور می توان بهترین شرایط را انتخاب کرد تا بهترین بیمه نامه با شرایط شما خریداری شود، نیاز به دانسته هایی دارد که در این مطلب قصد داریم به آن ها بپردازیم. به این معنی که به شما کمک کنیم که بهترین بیمه عمر را با شرایط خود انتخاب کنید.

انتخاب شرکت بیمه

اینکه کدام شرکت بیمه را برای خرید بیمه عمر انتخاب کنید اولین کاری است که باید انجام دهید. چرا این موضوع خیلی مهم است؟ به خاطر اینکه بیمه عمر یک بیمه نامه بلند مدت حداقل ده ساله است که سیاست کلی یک شرکت بیمه خیلی در بازدهی و میزان خدماتی که در طی این مدت طولانی قرار است به شما داده شود، تأثیر بسزایی دارد. بنابراین لازم است که به عملکرد شرکت های بیمه در بیمه نامه هایی که ارائه می دهند توجه کنید. به آمار شکایت های شرکت های بیمه در بیمه مرکزی که در سایت بیمه مرکزی موجود است مراجعه کنید و نحوه پاسخگویی به این شکایت ها که شرکت بیمه ای را انتخاب کنید که نمره قابل قبولی داشته باشد. چند سالی هست که بیمه مرکزی شرکت های بیمه را بر اساس توانگری مالی دسته بندی می کند. شرکت های بیمه ای که دارای توانگری مالی بالاتری هستند هم می توانند شرکت های مناسب تری برای گرفتن بیمه عمر باشند. همچنین سابقه ای که در شرکت های دولتی یا شبه دولتی در صنعت بیمه دارند، با عوض شدن دولت ها به صورت دسته جمعی مدیران آن ها و به تبع آن ها سیاست های شرکت هم تغییر می کنند که این مسئله عدم اطمینان ایجاد می کنند. اگر از این منظر به قضیه نگاه کنیم انتخاب یک شرکت بیمه خصوصی می تواند به دلیل ثبات مدیریتی بیشتر، بهتر باشد.

بازدهی سرمایه گذاری بالاتر

با توجه به اینکه بخش سرمایه گذاری و تشکیل سرمایه در بیمه عمر مورد انتظار بسیاری از بیمه گذارانی هست که اقدام به خرید بیمه عمر می کنند، اینکه یک شرکت بیمه بتواند به صورت پایدار به بیمه های عمر خود سود قطعی بالایی پرداخت کند، ملاک بسیار خوبی برای انتخاب بهترین بیمه نامه از بهترین شرکت هست. البته لازم است که به موضوع سود پایدار و میانگین سود چند ساله توجه کنید. اینکه یک سال شرکتی به هر دلیل بتواند سود خیلی خوب پرداخت کند اما در سالهای قبل و بعد از آن توانایی سودآوری بالایی نداشته باشد، گزینه مناسبی نیست. در طی ده سال گذشته، عملکرد شرکت های بیمه خصوصی مثل بیمه سامان در زمینه سود بیمه های عمر بسیار مناسب بوده و در اغلب موارد بالاتر از نرخ تورم در جامعه بوده است به این معنی که قدرت خرید اندوخته بیمه عمر را افزایش داده اند.

پوشش های بیمه ای بیشتر و بهتر

برای افرادی که برایشان مهم است که در طی مدتی که بیمه عمر را دارند و در حال پرداخت حق بیمه هستند پوشش بیمه ای مناسبی هم داشته باشند، اینکه شرکت بیمه ای برای بیمه نامه های خود پوشش های بهتری هم ارائه می دهد بسیار مهم است. به طور مثال شرکت هایی که بیمه عمر را به عنوان محصول استراتژیک خود انتخاب کرده اند، طی سالیان گذشته پوشش های بیمه ای خود را در زمینه های مختلف مثل افزایش مدت زمان یا سن تحت پوشش یا پوشش هایی نظیر هزینه پزشکی بر اثر حادثه یا هزینه امراض خاص گسترده کرده اند.

نمایندگی بیمه مناسب

بعد از اینکه شرکت بیمه و بیمه نامه ای که مد نظر شماست انتخاب کردید، بهتر است که با نمایندگی بیمه ای قرارداد ببندید که هم سابقه و هم خدمات مناسبی را در زمینه بیمه عمر به شما بدهد. نمایندگی که بخش خدمات بیمه گری و امور مشتریان داشته باشد تا اگر شما در طی سالهای بعد بخواهید سوالی بپرسید یا بخواهید خدماتی را مثل دریافت وام یا تغییرات و الحاقیه در بیمه عمر داشته باشید، به شما خدمات مناسبی در این زمینه ارائه دهند یا اینکه اگر مغایرتی در پرداخت های شما بود بتوانند آن را برای شما پیگیری کنند. همچنین شرکت های بیمه معمولاً برای افرادی که بیمه عمر از آن ها خریداری کرده اند خدمات و تخفیفات و تسهیلات خوبی در زمینه سایر بیمه نامه ها می دهند. بنابراین نماینده بیمه ای که برای کارهای بیمه عمر خود انتخاب می کنید باید در زمینه سایر بیمه نامه ها هم اطلاعات و زیرساخت مناسبی داشته باشد تا بتوانید خدمات بیمه خود را در یک شرکت بیمه و یک نمایندگی بیمه تجمیع کنید.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: