April 2024 23 / سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۵۲۶۳۶
۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۵
0
سخنگوی اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی خودرو بیان کرد: بیش از ۲۰۰ نوع خودرو در ایران وجود دارد که حدود ۴۰ مدل ساخت ایران است و از آنجا که سال‌ها است این خودروها در ایران تولید می‌شود، ایرانی‌ها دست به کار شده‌اند و قطعات آن را در داخل تولید کرده‌اند.

۷۰ درصد از بازار لوازم یدکی در اختیار محصولات ایرانی

 

به گزارش پول نیوز به نقل از قطعه نیوز، سخنگوی اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی خودرو با بیان این خبر افزود: تنها در صورت بالا رفتن دوباره نرخ ارز قیمت قطعات افزایش پیدا می‌کند که این افزایش نیز بعید به نظر می‌رسد، چراکه با توجه به شعارهایی که رییس جمهور بعدی داده است، افزایش نرخ ارز با شعارهای انتخاباتی تناقض پیدا می‌کند.

مهدی کاظمی با اشاره به اینکه هر سال پس از عید نرخ قطعات یدکی افزایش پیدا می‌کند، اظهار کرد: در سال جاری نرخ حقوق و بیمه کارگران در بخش تولید قطعات داخلی و فروشندگان حدود ۴۰ درصد رشد داشت با این حال به دلیل ثابت ماندن نرخ ارز و با وجود بالا رفتن هزینه های نیروی انسانی فروشندگان قیمت لوازم را گران نکردند.

وی ادامه داد: در بخش فروش و توزیع به دلیل تعداد کم نیروی انسانی، این امکان وجود داشت که قیمت قطعات افزایش پیدا نکند اما در بخش تولید تعداد بالای نیروی انسانی وجود دارد.

قیمت قطعات یدکی تولید ایران در سال جاری حدود ۲۵ درصد افزایش یافته است

وی افزود: به دلیل وجود چنین هزینه‌هایی، نمی‌توان با قیمت‌های قبلی هزینه‌های تولید را تامین کرد و بنابراین قیمت لوازم یدکی تولید داخل به اجبار افزایش پیدا کرد.

وی گفت: علت این افزایش قیمت بر عهده دولت است، چراکه هزینه بیمه را بی‌دلیل افزایش داده است، در حالی که شرکت‌های بیمه‌ای می‌توانند افزایش قیمت کمتری داشته باشند.

وی اعلام کرد: قیمت قطعات یدکی تولید ایران در سال جاری حدود ۲۵ درصد افزایش یافته است.



بیش از دو هزار تولیدکننده لوازم یدکی در کشور وجود دارد

کاظمی تعداد تولیدکنندگان لوازم یدکی در کشور را بیش از دو هزار بنگاه عنوان کرد و درباره تناقض این رقم با آمار انجمن‌های قطعه‌سازان درباره تعداد سازندگان قطعه در کشور گفت: انجمن‌های قطعه‌سازی از وجود این قطعه‌سازان اطلاع ندارند و درواقع این تولیدکننده‌ها عضو این انجمن‌ها نیستند، بلکه بسیاری از آنها به صورت زیرپله‌ای فعالیت دارند.

وی تصریح کرد: بسیاری از قطعه‌سازان می‌گویند نباید قطعات را از خارج وارد کرد چراکه توان ساخت آن در داخل وجود دارد، در حالی که این گفته صحیح نیست و ما مجبوریم بخش زیادی از مایحتاج بازار در حوزه لوازم یدکی را وارد کنیم.


حدود ۷۰ درصد از بازار لوازم یدکی در اختیار محصولات ایرانی

سخنگوی اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی خودرو بیان کرد: بیش از ۲۰۰ نوع خودرو در ایران وجود دارد که حدود ۴۰ مدل ساخت ایران است و از آنجا که سال‌ها است این خودروها در ایران تولید می‌شود، ایرانی‌ها دست به کار شده‌اند و قطعات آن را در داخل تولید کرده‌اند.

کاظمی گفت: محصولات ایرانی اکنون حدود ۷۰ درصد از بازار لوازم یدکی داخلی را در دست دارند.

اظهار نظر کاظمی درباره تولید ۷۰ درصدی نیاز لوازم یدکی کشور به دست تولیدکنندگان داخلی در حالی است که قطعه‌سازان داخلی معتقدند تنها ۱۰ درصد از سهم بازار لوازم یدکی در اختیار تولیدات داخلی است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: