در مراسم افتتاح طرح های گاز و پتروشیمی وزارت نفت:
کد خبر: ۳۵۲۷۸۴
۰۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۲
0
رئیس جمهور با اشاره به گازرسانی به ۸۵ درصد روستاها و ۹۹ درصد از شهرهای کشور گفت: استفاده ۹۵ درصدی مردم از شبکه گازرسانی پاسخ قاطع به کسانی است که در مورد دولت با بی‌انصافی حرف می‌زنند.

روحانی: ۹۵ درصد مردم کشور از شبکه گازرسانی استفاده می کنند

 

به گزارش پول نیوز به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی ظهر امروز در مراسم افتتاح طرح‌های وزارت نفت با اشاره به اتصال بیش از ۲۸۰۰ روستا در مراسم امروز به شبکه گازرسانی کشور اظهار کرد: ۹۵ درصد مردم کشور از شبکه گازرسانی سراسری استفاده می‌کنند که این آمار در سطح جهان بی‌نظیر است و این رقم افتخاری برای دولت یازدهم و دوازدهم بوده و پاسخ قاطع به کسانی است که نسبت به این دولت با انصافی حرف می‌زنند.

وی ادامه داد: دولت یازدهم و دوازدهم در گازرسانی به روستاها ۲.۵ برابر دولت‌های گذشته و حتی رژیم گذشته فعالیت داشته و اکنون به ۱۴ هزار روستا گازرسانی شده است. تا همین ۲۰ سال پیش بسیاری از محلات شمال تهران هم گاز نداشتند و از کپسول استفاده می‌کردند. یک تحول عظیمی در کشور انجام شده است. در آغاز این دولت ۵۴ درصد روستاها به گاز دسترسی داشتند که این رقم اکنون به ۸۵ درصد رسیده است. گازرسانی به شهرها هم به ۹۹ درصد رسیده و تقریبا انجام شده است.

رئیس جمهور با بیان این‌که حقوق ملت ایران در زمینه‌ نفت و گاز بیش از هر زمان دیگری تامین شده است خاطرنشان کرد: کشور میدان‌های مشترکی با برخی همسایگان دارد که هم ما و هم کشور همسایه می‌تواند از آن استفاده کند. البته حجم این میدان‌های مشترک محدود است و وقتی همسایه استفاده می‌کند و ما استفاده نمی‌کنیم، در واقع حقوق ملت از بین می‌رود. در پارس جنوبی بخش اعظم گاز را همسایه خوب ما قطر استفاده می‌کرد. اما اکنون ما کمی بیشتر از آنها از گاز پارس جنوبی استفاده می‌کنیم. بهره‌برداری از این میدان نسبت به سال ۱۳۹۲، ۲.۵ برابر شده است. همچنین بهره‌برداری ما از میدان مشترک با عراق در غرب کارون نسبت به سال ۱۳۹۲ بیش از پنج برابر شده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: