کد خبر: ۳۵۲۸۲۷
۰۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۳
0
سید ابراهیم رئیسی، رئیس دولت سیزدهم وعده داده که برای کاهش هزینه خانواده‌ها وعده داده که کارت اعتباری معیشت صادر می‌شود.
کارت اعتباری معیشت برای کدام خانوار‌ها صادر می‌شود؟
به گزارش پول نیوز، قرار است برای خانوار‌های پنج دهک اول کارت اعتباری معیشت صادر شود. بر این اساس به ازای هر یک از اعضای خانوار در سه دهک اول ۲۰۰ هزار تومان و دو دهک بعدی ۱۵۰ هزار تومان اعتبار ماهانه قرض‌الحسنه با کارمزد دو درصد تخصیص یابد.

همچنین به خانوار‌هایی که توانایی بازپرداخت اقساط را نداشته باشند یارانه بازپرداخت اقساط تعلق می‌گیرد.

برای این وعده رئیسی که قرار است از آذر امسال اجرایی شود مشخص نشده که مردم چگونه می‌توانند اقساط کارت اعتباری معیشت خانوار را بپردازند. آیا این اقساط از یارانه خانوار‌ها برداشت می‌شود؟
 
دولت روحانی که دو مرحله وام یک میلیون تومانی کرونا داد، اقساط آن را به صورت خودکار از یارانه نقدی و معیشتی خانوار کسر می‌کند.

۲۱ میلیون خانوار یارانه‌بگیر نقدی در بهار پارسال مرحله اول وام یک میلیون تومانی کرونا را گرفتند که به صورت ماهانه ۳۵ هزار تومان آن برای اقساط این وام کسر می‌شود.

همچنین هفت میلیون خانوار دیگر در پاییز پارسال مرحله دوم وام یک میلیون تومانی کرونا گرفتند که اقساط وام از یارانه معیشتی بنزین آن‌ها برداشت می‌شود.

در واقع الان حداقل برای خانوار یک نفره این امکان وجود ندارد که اقساط کارت اعتباری را از یارانه‌اش برداشت کنند. چرا که از هر یارانه ۳۵ هزار تومان برای اقساط وام کرونا برداشت می‌شود.

همچنین بانک مرکزی اعلام کرده که برای حمایت از معیشت و افزایش قدرت خرید اقشار مختلف جامعه و بهبود فرایند تامین مالی زنجیره تولید چندین بانک به دارندگان سهام عدالت و یارانه‌بگیران وام هفت میلیون تومانی پرداخت می‌کند؛ بنابراین قرار است یارانه‌بگیران به پشتوانه یارانه‌ای که هر ماه می‌گیرند وام هفت میلیون تومانی از پنج بانک دریافت کنند که قطعا برای اقساط این وام یارانه ماهانه خانوار‌ها در اختیار بانک‌ها قرار می‌گیرد.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: