April 2024 24 / چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۵۳۱۰۰
۰۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰
0
متاسفانه طی سال‌های گذشته شاهد افزایش معنادار قیمت کاغذ بودیم، به گونه‌ای که در سایه آن بسیاری از نشریات رو به ورشکستگی و تعطیلی رفتند.

سهمیه کاغذ فرهنگی تا پایان عمر دولت دوازدهم به فرهنگیان می‌رسد؟

به گزارش پول نیوز، بیخیال شدن مشتریان ثابت از خرید کاغذ نقش بسزایی در کاهش قیمت داشت، تاجایی که امروزه با ارزان شدن کاغذ هنوز بسیاری مشتریان به این بازار باز نگشته‌اند که البته شاید امید به ادامه ارزانی یکی دیگر از دلایل این مهم باشد.

سهمیه ارزی تب تند گرانی کاغذ را خاموش کرد

جالب است بدانیم که با توجه به شرایط حاکم بر بازار نرخ کاغذ با مصوبه جدید دولت فعلا نمی‌تواند تمایل چندانی برای رشد مجدد داشته باشد. با اعلام موافقت دولت به اختصاص سهیمه ارزی برای واردات ۲۰ هزار تن کاغذ به کشور، قیمت کاغذ تحریر در بازار به کاهش بیشتر تمایل دارد و این موضوع احتمالا موقتی است.

به طور کلی باید در نظر داشت که کاهش قیمت کاغذ تحریر در حالی رخ داده که کاغذ روزنامه و کاغذ بالکی همچنان شیب افزایش قیمت را طی می‌کنند.

دولت همچنان ارزی برای سال ۹۹ به کاغذ فرهنگی اختصاص نداده، اما تنها با مقداری به عنوان ادامه سهمیه کاغذ سال ۹۸ موافقت کرده است.

آنچه مسلم است این کاغذ با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد می‌شود و درسال ۹۹ ارز به کاغذ تخصیص داده نشد، مبلغی که برای واردات در اختیار قرار گرفته، ادامه تسهیلات در سال ۹۸ قلمداد می‌شود. کاغذی که دولت برای واردات آن اعلام موافقت کرده است، مختص مطبوعات است.

 
هر چند معاونت فرهنگی امیدوار است که این سهیمه کاغذ تا پایان فعالیت دولت فعلی به دست ناشران برسد، اما بسیار بعید است که این کاغذ‌ها حداقل تا پایان تابستان به ایران برسد.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: