April 2024 23 / سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
رجایی سلماسی در گفتگو با پول نیوز عنوان کرد؛
کد خبر: ۳۵۳۱۹۳
۱۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۰
0
اولین دبیرکل بورس تهران گفت: به دلیل سودآوری بالا، بانک ها وارد فاز بنگاهداری می شوند. اگر کمی به گذشته نگاه کنیم متوجه می شویم کهبانک ها در زمان ریاست محمود احمدی نژاد، به بنگاهداری مشغول بودند که رفته رفته حجم بنگاهداری بانک ها در زمان ریاست حسن روحانی افزایش یافت.
اله وردی رجایی سلماسی
به گزارش پول نیوز، دارایی‌های مازاد بانک‌ها از جمله معضلاتی است که باعث می‌شود سیستم و نظام بانکی در تخصیص منابع به متقاضیان تسهیلات بانکی عملکرد ضعیفی داشته باشند. در شرایط فعلی و با توجه به وضع اقتصادی، بانک‌ها توان کافی برای ارائه تسهیلات را ندارند. حال سوال اینجاست بانک‌ها برای افزایش تامین سرمایه خود چه راهی را باید طی کنند؟

در همین رابطه اله وردی رجایی سلماسی اولین مدیرعامل بانک سامان، اولین دبیرکل بورس تهران، استاد اقتصاد و کارشناس مسائل اقتصادی و بانکی در گفت و گو با خبرنگار پول نیوز اظهار کرد: باید بانک ها از منابع خود به درستی استفاده کنند و سود سپرده گذار را پرداخت و هزینه های جاری خود را تامین کنند.

وی افزود: تمام منابع بانک ها نزد خودشان نگهداری نمی شود، بنابراین نمی توانند تمام منابع را صرف تسهیلات و سرمایه گذاری کنند. بانک ها درصدی که از سپرده ها را صرف تسهیلات می کنند که حدود 80 الی 85 درصد است و درصدی را باید سپرده قانونی دهند و مقداری نقدینگی نگهدای کنند و بقیه آن را تسهیلات می دهند.

اولین مدیرعامل بانک سامان بیان کرد: اگر نگاهی درست به دارایی بانک ها داشته باشیم متوجه می شویم که که نزدیک 80 الی 85 درصد آن دارایی ها تسهیلات است و بقیه آن هم دارایی های دیگر مانند سرمایه گذاری و دارایی ثابت است.

رجایی سلماسی عنوان کرد: بانک مرکزی باید با نظارت و کنترل بیشتر همچنین دستورالعمل های متفاوت، بنگاهداری بانک ها را کنترل کند همچنین از اقداماتی که انجام می دهد گزارش کاملی تهیه کند.

اولین دبیرکل بورس تهران اظهار کرد: به دلیل سودآوری بالا، بانک ها وارد فاز بنگاهداری می شوند. اگر کمی به گذشته نگاه کنیم متوجه می شویم کهبانک ها در زمان ریاست محمود احمدی نژاد، به بنگاهداری مشغول بودند که رفته رفته حجم بنگاهداری بانک ها در زمان ریاست حسن روحانی افزایش یافت.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: