کد خبر: ۳۵۳۳۳۷
۱۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۶
0
احتمالا اوپک امروز برای جلوگیری از مازاد عرضه نفت در بازار تصمیم بگیرد که 500 بشکه دیگر تولید اوپک را کاهش دهد.
تصمیم اوپک برای کاهش بیشتر عرضه نفت
به گزارش پول نیوز، کمیته فنی مشترک اوپک پلاس در گزارشی اعلام کرد: کشور‌های موسوم به اوپک پلاس نگران شدید افزایش شدید عرضه نفت در بازار‌های جهانی پس از توقف «طرح کاهش عرضه نفت» در آوریل ۲۰۲۲ هستند.

این گزارش که به رویت خبرگزاری رویترز هم رسیده است، تاکید می‌کند در سال ۲۰۲۲ افزایش شدید عرضه نفت در بازار‌های جهانی وجود خواهد داشت و تا ۱۸۱ میلیون بشکه نفت مازاد تا آخر امسال وجود خواهد داشت.

بر اساس اعلام کمیته فنی مشترک اوپک (JTC)، در حالیکه میزان ذخایر نفت تجاری در کشور‌های عضو OECD برای بقیه سال کمتر از میانگین ۵ ساله است، اما انتظار می‌رودمازادعرضه از نیمه دوم سال آینده با بازار نفت بر گردد.

بر اساس این گزارش ارزیابی می‌شود که کشور‌های اوپک پلاس برای تعادل عرضه نفت در بازار‌های جهانی حتی پس از آوریل ۲۰۲۰۰ مدتی اجرای کاهش عرضه نفت را ادامه دهند.

بر اساس توافق آوریل ۲۰۲۰ کشو رهای اوپک پلاس اکنون ۵.۷ میلیون بشکه در روز تولید نفت خود را کاهش داده اند که قرار است تا آوریل ۲۰۲۲ ادامه یابد.

قرار است اوپک پلاس امروز اول جولای در باره سیاست هایش در زمینه مدیریت عرضه نفت در ماه اگوست تصمیم بگیرد.

تحلیلگران بر این باورند که کشور‌های اوپک پلاس امروز پنجشنبه تصمیم بگیرند که از اول ماه اگوست تولید نفت بیشتر از این رقم فعلی کاهش یابد و کارشناسان روی رقم ۵۰۰ هزار بشکه در روز هم نظر هستند.
برچسب ها: نفت ، اوپک ، اوپک پلاس ، پول نیوز ، پول
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: