کد خبر: ۳۵۳۸۹۱
۱۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۴
0
امروز بازار سهام با افت ۱۱ هزار واحدی شاخص کل و ۰٫۸۸ درصد افت در ارتفاع یک میلیون و ۲۷۰ هزار واحد قرار گرفت.

بررسی بازار سرمایه در ۱۹تیر۱۴۰۰+ جزئیات معاملات

 

به گزارش پول نیوز، شاخص کل هم‌وزن هم امروز با ۹۶ واحد منفی و ۰٫۰۲ درصد افت در محدوده ۳۹۲ هزار واحد قرار گرفت.

گفتنی است که ارزش معاملات امروز به چهار هزار میلیارد رسید و نسبت به هفته گذشته کاهش چشمگیری را تجربه کرد. امروز «فولاد» تحت تاثیر ابلاغیه دولت مبنی کنترل میزان مصرف برق امروز را منفی و با افت شدید گذراند.

صف‌های خرید حدود ۲۸۵میلیارد تومان و ارزش کل صف‌های فروش هزار و ۳۸۰میلیارد تومان بوده است، بدین ترتیب خالص سفارشات خریدی که در سیستم معاملات ثبت شده به هزار و ۱۰۰میلیارد تومان می‌رسد.

بدیهی است که بیشترین عرضه در صفوف فروش سنیر، غدام و ثالوند به چشم می‌خورد به طوری که فقط برای سهام سیمتن سفید نیریز حدود ۶۰میلیارد تومان سفارش فروش وجود دارد. بیشترین تقاضا نیز در صفوف خرید رمپنا، بمپنا و بکهنوج در نوبت انتظار است.

از سوی دیگر باید یادآور شد که ارزش ۱۰صف خرید برتر بورس و فرابورس در مجموع ۱۹۰میلیارد تومان (۶۸درصد کل) و ۱۰صف فروش برتر ۴۵۵میلیارد تومان (۳۳درصد کل) می‌شود، همچنین حجم صف‌های خرید در پنج نماد و حجم صف‌های فروش در ۴۴نماد بیش از ۱۰میلیارد تومان بوده است؛ گفتنی است حجم صف شرکت عمران و سازندگی قزوین (ثقزوی) به ۴.۹درصد کل تعداد سهام آن می‌رسد.

«انبوه سازی، املاک و مستغلات» کم اقبال‌ترین صنعت امروز با خالص سفارش فروش بیش از ۲۴۰میلیارد تومان است و پس از آن گروه «سیمان، آهک و گچ» قرار دارد که برآیند سفارشات فروش آن ۲۱۰میلیارد تومان می‌شود. همچنین در طرف دیگر معاملات «عرضه برق، گاز، بخار و آب گرم» با تقاضای ۹۵میلیارد تومانی همراه شد.

این جدول حدود ۲۹درصد از هزار و ۶۶۵میلیارد تومانی که در صف خرید یا فروش قرار گرفته‌اند را تشکیل می‌دهد. در مجموع هزار و ۱۳۵میلیارد تومان سهام خرید و فروش شده که نسبت صف‌ها به آن ۱۴۷درصد است و با فرض معامله کامل صف‌ها ارزش معاملات به دو هزار و ۸۰۰میلیارد تومان خواهد رسید.

خودرویی ها هم منفی شدند

خودرویی ها نیز همسو با دیگر گروه ها منفی و متعادل داد و ستد شدند
خودرو، خساپا، خگستر، خپارس، خزاميا، خکار، خاهن وختوقا منفی و متعادل اند. خرینگ، خمهر، خشرق، خاذين و خموتور نیز مثبت و متعادل معامله شدند و خفنر نیز تنها نماد پرتقاضای گروه بود.


معاملات فسرب در مدار 1.16 درصد مثبت در جریان است

در گروه معدنی‌ها بر خلاف آنکه نمادهای مطرحی هم‌چون کگل و کچاد با افت قیمت معامله می‌شوند کاما در سقف روزانه با قیمت 991 تومان و حجم معامله بیش از 90 میلیونی صف خرید شده است؛ کروی کنور و کمنگنز نیز از دیگر نمادهای گروه هستند که با افزایش تقاضا در حداکثر روزانه قرار گرفته‌اند.

در گروه عرضه برق و گاز امروز هم تمامی نمادها در مدار مثبت قرار دارند به جز دو پتروشیمی مبین و بفجر که افزایش‌های 2.5 و 1 درصدی داشته‌اند مابقی نمادها همگی در سقف روزانه صف خرید شده‌اند.


پالایش با قیمت 6890 تومان با افت 2 درصدی و دارایکم با قیمت 12190 تومان با افت بیش از 1 درصدی معامله شد.


روند معاملات بانکی‌ها

وبصادر با قیمت 216.2 تومان با حجم معاملات 60 میلیونی افت نزدیک به 3 درصدی داشته است.

خرید حقیقی 87 درصد و حقوقی 13 درصد

وتجارت با قیمت 261.5 تومان همراه با نوسان منفی حوالی صفر تابلو دادوستد 118 میلیون سهم را پشت سر گذاشته است؛ خرید حقیقی 49 درصد و حقوقی 51 درصد ،وبملت به قیمت 395 تومان در منفی 1.5 درصد رسیده و دادوستد 75 میلیون سهم را ثبت کرده است؛ خرید حقیقی 60 درصد و حقوقی 40 درصد ،وپاسار وسینا وملل وکار نمادهای مثبت در میان بانکی‌ها هستند که نوسان مثبت حوالی صفر تابلو دارند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: