April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۵۴۰۳۸
۲۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰
0
یک انبوه ساز مسکن در خصوص تاثیرات شیوع بیماری کرونا بر بخش ساخت و ساز گفت: بیماری کرونا تاثیر خاصی بر رونق و یا رکود بخش ساخت و ساز مسکن به همراه نداشته است

اثرگذاری تحریم‌ها و جهش نرخ دلار بر بازار مسکن/ ویژگی‌های خانه‌های متناسب با کرونا
به گزارش پول نیوز، داوود دوست محمدی در گفتگو با خبرنگار ما با بیان این مطلب تاکید کرد: درواقع بیشتر از آنکه کرونا بر بخش مسکن و ساختمان تاثیرگذار باشد، عوامل مهم دیگری مانند تحریم‌ها و افزایش چند برابری نرخ دلار بر بازار مسکن و ساختمان سازی اثرگذار بوده است و آنچه بازار مسکن و ساخت و ساز را تحت تاثیر خود قرار داده، وضعیت نامناسب اقتصادی کشور است.
 

وی در عین حال ادامه داد: البته کرونا بیش از آنکه بر بخش مسکن و ساخت و ساز اثرگذار بوده باشد، در زمینه نحوه طراحی و ساخت ساختمان‌ها و واحد‌های مسکونی تاثیرات خود را بر جای گذاشته است.
این تولید کننده مسکن تشریح کرد: به این صورت که در راستای مقابله با ویروس کرونا در منازل مسکونی، عمده تمرکز سازندگان بر افزایش متراژ واحد‌های مسکونی و همچنین توسعه فضا‌های مشاعات است که به طور طبیعی منجر به افزایش هزینه تمام شده ساخت می‌شود و درنهایت قیمت این خانه‌ها گرانتر از ساختمان‌های دیگر خواهد بود.
 

دوست محمدی در خصوص ویژگی‌ها و ایده‌های اجرا شده در این نوع ساختمان‌ها جهت مقابله با کرونا بیان کرد: افزایش متراژ بالکن در واحد‌های مسکونی، پیش بینی فضا‌های مفرح در داخل خانه با توجه به حضور طولانی مدت افراد در داخل خانه ها، ساخت فضا‌های باز در طبقات مختلف ساختمان، افزایش ساخت تعداد اتاق‌های مستر، ایجاد فضا‌های تفریحی برای کودکان در مشاعات، پیش بینی فضا‌های دارای جریان هوا در داخل ساختمان برای تجمع افراد و ... از جمله این ایده‌ها است که وقتی در یک ساختمان اجرایی می‌شود، به دلیل اینکه هزینه‌های اضافه‌ای را به ساخت آن تحمیل می‌کند، گرانتر خواهد بود.
 

وی در پاسخ به اینکه این ساختمان‌ها برای چه اقشار و گروه‌های هدف طراحی و اجرایی می‌شوند، گفت: طبیعی است که این گروه‌ها عمدتا جزو دهک‌های بالای جامعه هستند که وقتی مطلع می‌شوند در ساختمان‌ها مزیت‌ها و فضا‌هایی برای مقابله با کرونا پیش بینی شده، از خرید و سکونت در آن‌ها استقبال می‌کنند.
 

دوست محمدی در عین حال افزود: البته در شرایط کنونی اقتصادی که عموم جامعه حتی در تامین حداقل‌های لازم برای معیشت و زندگی خود با مشکل مواجه شده اند و به لحاظ گرانی شدید مسکن، حتی قدرت خرید یک واحد مسکونی کوچک با متراژ پایین را ندارند، طبیعی است که سکونت در خانه‌هایی با ویژگی‌های مذکور دور از دسترس آن‌ها خواهد بود اقشار ضعیف و کم درآمد امکان پرداخت این هزینه‌ها را ندارند.
 

وی تاکید کرد: بنابراین اگر مشکلات و مسائل مردم در بخش خرید مسکن حل شود و مردم از قدرت خرید مسکن برخوردار باشند، در این صورت می‌توان آپشن‌ها و آیتم‌های موثر بر مقابله با کرونا را به نحوی فراگیر در تمامی ساختمان‌ها اجرایی کرد.
 
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: