رئیس هیئت مدیره بیمه حافظ در گفتگو با پول نیوز اظهار کرد:
کد خبر: ۳۵۴۰۴۸
۲۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۹
0
دودانگه بیان کرد: در شهر بزرگی مانند تهران، زمانی که بلای طبیعی رخ می‌دهد، نباید انتظار داشت که فقط یک صنعت و صنعت بیمه این ریسک پوشش و جبران کند.
صندوق بیمه حوادث طبیعی، پشتوانه‌ای برای مردم
به گزارش پول نیوز، بیشترین وقایع زلزله در ۳۰ سال گذشته با سهم ۸ درصدی در ایران رخ داده است که به میزان حدود ۳ درصد از تولید ناخالص داخلی کشور طی سال‌های ۱۹۹۰ تا ۲۰۱۸ خسارت به کشور تحمیل کرده است.

چندی پیش قبل از تاسیس صندوق بیمه حوادث طبیعی رئیس کل بیمه مرکزی اعلام کرده بود که این صندوق وسعت ۳۰ میلیون واحد مسکونی را در بر می‌گیرد که با کمک کارشناسان و افراد خبره در این حوزه مراحل گوناگون تشکیل خود را طی کرده است و به تصویب نمایندگان مجلس نیز رسیده، اما به دلیل داشتن بار مالی در شورای نگهبان رد شده است، در همین رابطه سازمان برنامه و بودجه در آخرین مکاتبه خود اعلام کرده است که مشروط به حذف پرداخت‌های دولت در مواردی از قبیل کمک‌های بلاعوض و کمک برای ساخت واحد مسکونی ناشی از حوادث طبیعی، با اعتبار پیشنهادی بیمه مرکزی بابت سهم دولت در سال اول اجرا موافق است.

بر همین اساس بیمه مرکزی دوباره لایحه تشکیل صندوق بیمه حوادث طبیعی را مورد بازنگری قرار داد، به نحوی که هیات وزیران، در تصویب‌نامه‌ای، بار مالی وارده به دولت ناشی از تاسیس صندوق مذکور را پذیرفت و به منظور رفع ایرادات شورای نگهبان در مورد لایحه «تاسیس صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی»، لایحه مزبور اصلاح شد.

اما پیش پس از گذشت چند سال از وعده‌های مسئولین، این صندوق تشکیل شد و وزیر اقتصاد روز تاسیس این صندق را یکی از روز‌های بیاد ماندنی برای صنعت بیمه خواند که موجب اطمینان خاطر شهروندان در مقابل حوادث خواهد شد بنابراین هدف از تشکیل این صندوق، جبران بخشی از خسارت‌های مالی ناشی از حوادث طبیعی از جمله زلزله، سیل، طوفان، صاعقه و سرمازدگی آسیب دیدگان این گونه حوادث طبیعی است.

در همین رابطه محمود دودانگه رئیس هیئت مدیره بیمه حافظ در گفتگو با خبرنگار پول نیوز بیان کرد: در شهر بزرگی مانند تهران، زمانی که بلای طبیعی رخ می‌دهد، نباید انتظار داشت که فقط یک صنعت و صنعت بیمه این ریسک پوشش و جبران کند.

وی افزود: اگر در کشور ما همه مردم به فکر خود باشند، بیمه نامه آتش سوزی خریداری و در آن بیمه نامه پوشش زلزله را اضافه می‌کنند، در همین راستا توانگری مالی شرکت‌های بیمه و صنعت بیمه افزایش می‌یابد و می‌تواند در صورت بروز هرگونه حوادث طبیعی به مردم کمک کند.

دودانگه اظهار کرد: با توجه به شرایط کشور اندکی از مردم بیمه نامه آتش سوزی خریداری کرده اند، اما اگر مسئولان در کشور به خرید این نوع بیمه نامه کمک کنند شرکت‌های بیمه می‌توانند با سرمایه و دارایی‌های خود، اینگونه ریسک‌ها را پوشش دهند.

وی اظهار کرد: در کشور باید به نقطه‌ای از حمایت برسیم که دولت‌ها دست از کمک‌رسانی جزئی برداشته و صنعت بیمه و صندوق بیمه حوادث طبیعی حمایت‌گر مردم در صورت وقوع حوادث طبیعی باشد همچنین دولت‌ها باید تمام تلاش خود را کنند تا مردم به هنگام بروز حوادث، هیچ نگرانی نداشته باشند و بتوانند به این صندوق مراجعه کنند.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: