April 2024 23 / سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۵۴۰۶۸
۲۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۴
0
وزیر آموزش‌ و پرورش در اولین جلسه شورای سیاست‌گذاری پژوهش سراهای دانش‌آموزی با تأکید بر این که همه دانش آموزان باید امکان استفاده از پژوهش سراها را داشته باشند، اظهار کرد: باید جریان فعالیت پژوهشی برای دانش آموزان تسهیل شود.

استفاده از ظرفیت نوبت عصر مدارس برای توسعه پژوهش سراها

به گزارش پول نیوز،محسن حاجی میرزایی، در اولین جلسه شورای سیاست‌گذاری پژوهش سراهای دانش‌آموزی که با حضور سورنا ستاری؛ معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و برخی از اعضای شورای معاونان وزارت آموزش‌وپرورش برگزار شد، اظهار کرد: «پژوهش سرا» یک موقعیت یادگیری است و حق همه دانش آموزان است که از امکانات پژوهش سراها استفاده کنند و باید جریان فعالیت پژوهشی برای دانش آموزان، تسهیل شود.

 

وی بابیان این که توسعه پژوهش سراها به امکانات نیاز دارد، افزود: در بحث توسعه پژوهش سراها باید الگوریتمی در نظر گرفته شود تا توسعه کمی و کیفی پژوهش سراها را به‌طور همزمان به همراه داشته باشد.

 

وزیر آموزش‌وپرورش ادامه داد: دستاوردهای پژوهش سراها شگفت‌آور است و باید به‌عنوان یک تصمیم جدی، پژوهش سراها باهم شبکه شوند زیرا با روش‌های قدیمی نمی‌توانیم نتایج جدید و مطلوبی را به دست آوریم.

 

وی تصریح کرد: پژوهش سراهای غیردولتی باید توسعه یابد و نیازمند اندیشه خلاقانه برای باز کردن مسیرها هستیم و توسعه کیفی بر توسعه کمی اهمیت دارد.

 

حاجی میرزایی ضمن تاکید بر این نکته که باید فرصتی را فراهم کنیم تا همه دانش آموزان از این ظرفیت استفاده کنند، افزود: باید از ظرفیت نوبت عصر مدارس برای توسعه پژوهش سراها استفاده کرد تا از انباشت و عدم استفاده از امکانات جلوگیری کنیم.

 

همچنین در این نشست علیرضا کمرئی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش‌وپرورش با تشریح فعالیت‌های پژوهش سراهای دانش‌آموزی گفت: پژوهش سراهای دانش‌آموزی در راستای راهکار ۶-۶ سند تحول و برای تنوع بخشی به محیط‌های یادگیری ،طراحی‌شده که اصل غنی‌سازی محیط مدرسه را به‌عنوان هدف اصلی در بر می‌گیرد.

 

وی ادامه داد: مأموریت پژوهش سراها، کیفیت‌بخشی و تأمین و بسط عدالت آموزشی بوده است که به دو شیوه دولتی و غیردولتی اداره خواهد شد. تاکنون این پژوهش سراها به‌صورت دولتی اداره می شد و بخش غیردولتی در آن حضور نداشت.

بر اساس گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، معاون آموزش متوسطه با تشریح فعالیت پژوهش سراها در هفت حوزه، اظهار کرد: جهت‌گیری اصلی پژوهش سراها، ایجاد فعالیت‌های علمی و پژوهشی است که دانش آموزان تمامی دوره های تحصیلی در آن مشارکت دارند.

 

منبع :ایسنا

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: