April 2024 23 / سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۵۴۱۹۴
۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۳
0
قایم مقام رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا گفت: مراجعه بی دلیل شهروندان به بیمارستان‌ها و همچنین عدم مراجعه بیمارانی که با تشخیص پزشک باید در بیمارستان بستری شوند ریسک خطر مرگ و میر و گسترش بیماری کرونا را افزایش می‌دهد.

مراجعه نابه هنگام به بیمارستانها خطر مرگ بر اثر کرونا را افزایش می‌دهد

 

به گزارش پول نیوز،دکتر شاپور بدیعی با تاکید بر این که شهروندان از مراجعه مستقیم به بیمارستان‌ها به دلیل افزایش ریسک ابتلا به عفونت خودداری کنند افزود: از سوی دیگر در صورت مراجعه به مراکز سطح یک و ۲ و تشخیص برای ارجاع به بیمارستان‌ها، بیماران بدون فوت وقت به بیمارستان‌ها مراجعه کنند.

 

وی با اشاره به افزایش تعداد بیماران بستری و سرپایی مبتلا به کرونا ادامه داد: در یک هفته اخیر تمامی بیمارستان‌های زیر پوشش این دانشگاه اعم از دولتی، خصوصی و همچنین کلینیک‌های دولتی و خصوصی برای خدمات‌رسانی به بیماران کرونایی و غیرکرونایی در حالت آماده باش درآمدند.

 

قایم مقام رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تمام تمهیدات لازم برای خدمات‌رسانی مناسب به بیماران در نظر گرفته شده است و با وجود اقدامات انجام شده اما باید توجه داشت که ظرفیت ها محدود است و هر چه قدر تعداد بیماران افزایش یابد کیفیت خدمات رسانی کاهش می یابد.

 

دکتر بدیعی استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی، اجتناب از حضور در دورهمی و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را مهمترین راهکار در پیشگیری از ابتلا به کرونا عنوان کرد و افزود: افرادی که موفق به دریافت واکسن شده اند نیز باید همانند دیگران نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی دقت نظر داشته باشند و واکسیناسیون را به منزله عدم ابتلا به این بیماری تلقی نکنند.

 

وی با اشاره به انتشار سویه دلتای هندی کرونا و مشاهده آن در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: علایم این ویروس گسترده‌تر و متنوع‌تر است، بنابراین شهروندان در صورت بروز علایمی همچون تب، سردرد، مشکلات گوارشی و نظایر آن برای پیگیری و تشخیص به نزدیک‌ترین مرکز خدمات جامع سلامت و یا کلینیک‌های خصوصی مراجعه کنند.

 

۸۰ درصد جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و به بقیه جمعیت این استان توسط دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام خدمات‌رسانی می‌شود.

 

طبق آمار رسمی از دیروز تا امروز ۲۲ تیر ماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۲ هزار و ۷۵۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند که ۲ هزار و ۳۹۹ نفر از آنها بستری شدند و ۱۶۶ تن بر اثر کرونا در طول ۲۴ ساعت گذشته جان خود را از دست دادند. در مجموع تعداد بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در کشور به سه میلیون و ۴۱۷ هزار و ۲۹ نفر و مجموع جان باختگان این بیماری به ۸۶ هزار و ۲۰۷ تن رسیده است و تا کنون سه میلیون و ۵۶ هزار و ۱۶۰ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده‌اند و سه هزار و ۸۶۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

 

همچنین تا کنون ۲۴ میلیون و ۶۷۱ هزار و ۲۲۰ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است و نیز پنج میلیون و ۱۰۲ هزار و ۳۰۱ نفر دوز اول واکسن کرونا و ۲ میلیون و ۱۶۹ هزار و ۶۷ نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به هفت میلیون و ۲۷۱ هزار و ۳۶۸ دوز رسیده است.

 

هم اکنون ۱۴۳ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۸۶ شهر در وضعیت نارنجی و ۱۱۹ شهر در وضعیت زرد قرار دارد.

 

منبع : ایرنا

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: