April 2024 23 / سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۵۴۲۵۷
۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۰۶:۰۰
0
مدیرکل بهزیستی کردستان گفت: در حال حاضر بیش از ۶ هزار خانوار زیرپوشش این نهاد در استان فاقد مسکن هستند.

بیش از ۶ هزار خانوار زیرپوشش بهزیستی کردستان فاقد مسکن هستند

 

به گزارش پول نیوز،صباح قریشی شامگاه سه شنبه در نشست خبری به مناسبت آغاز هفته بهزیستی با خبرنگاران کردستان اظهار داشت: بحث مسکن و خانه‌دار کردن مددجویان فاقد مسکن این نهاد یکی از اولویت های سازمان بهزیستی است و در این زمینه تاکنون اقدامات خوبی نیز انجام شده است.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۶ هزار و ۴۵۹ خانوار زیرپوشش این نهاد در استان فاقد مسکن هستند گفت: از این تعداد ۳۱۰ خانوار ۲ عضو معلول دارند که ۲۳۲ خانوار آنان شهری و ۶۹ خانوار نیز روستایی هستند.

 

مدیرکل بهزیستی کردستان اضافه کرد: براساس برنامه ریزی های انجام شده در هفته بهزیستی ۱۰۱واحد مسکونی مددجویی در استان به بهره برداری می رسد که ۲۳واحد آن متعلق به خانوارهای دارای ۲ عضو معلول است.

 

وی یادآور شد: براساس قانون در زمینه خانه دار کردن مددجویان زیرپوشش بهزیستی خانوارهای با ۲ عضو معلول در اولویت هستند و در این زمینه در استان با مشکل زمین داریم که با تمام‌توان در صدد رفع آن و حل مشکل مسکن این خانواده ها هستیم.

 

قریشی اظهار داشت: سال گذشته سهمیه مسکن خانواده های ۲معلولیتی ۲۰واحد بود که به پایان رسیده و سهمیه سال ۱۴۰۰ هنوز ابلاغ نشده است.

 

وی افزود: همچنین در حال حاضر ۶۵۹ واحد مسکونی دیگر برای مددجویان این نهاد در دست احداث است که پیش بینی می شود تا پایان سال ۲۲۳واحد از این تعداد به بهره برداری برسد.

 

مدیرکل بهزیستی کردستان افزود: از محل سهمیه طرح نهضت مسکن نیز تاکنون برای ۲هزار و ۴۸۳ خانوار زیرپوشش این نهاد مسکن احداث شده است.

 

محله محوری فعالیت های بهزیستی

 

وی در ادامه یکی از فعالیت های سازمان بهزیستی را محله محوری اعلام کرد و گفت: در این راستا ۵۳ مرکز مثبت زندگی در محلات استان دایر شد که ۲۳ فعالیت بهزیستی به این مراکز واگذار شد.

 

قریشی افزود: با راه اندازی این مراکز خدمات ۳۰ درصد خانوارهای زیرپوشش عملا واگذار شده ‌ و نیازی به حضور در بهزیستی برای گرفتن خدمت ندارند.

 

وی با بیان اینکه برای هرمرکز ۴۵۰ پرونده در محلات حاشیه جانمایی شده است، اظهار داشت: از مجموع مراکز راه‌اندازی شده ۱۶ مرکز در سنندج مابقی در سایر شهرستان های استان و نسبت به جمعیت هر شهرستان راه اندازی شده است.

 

۸۴۲ نفر از سالمندان و معلولان بهزیستی کردستان واکسینه شدند

 

مدیرکل بهزیستی کردستان همچنین تلاش برای واکسیناسیون جامعه هدف را از دیگر فعالیت های این نهاد اعلام کرد و گفت: از زمان آغاز وکسیناسیون افراد جامعه بر علیه کرونا تاکنون ۸۴۲ نفر از سالمندان و معلولان زیرپوشش این نهاد در استان واکسینه شده اند.

 

وی افزود: این تعداد افراد واکسینه شده ۹۳.۶۰ درصد افراد ساکن در مراکز زیرپوشش این نهاد را شامل می شود و در حال حاضر فقط ۵۷ نفر از آنان واکسینه نشده اند که منع پزشکی دارند.

 

قریشی با بیان اینکه در زمینه واکسینه کردن جامعه هدف بهزیستی با علوم پزشکی استان تعامل خوبی برقرار است، اظهار داشت: در مراحل بعدی نیز تلاش می شود سایر افراد زیرپوشش این نهاد در اولویت واکسن کرونا قرار گیرند.

 

۲۱ تا ۲۹ تیرماه جاری با عنوان هفته بهزیستی با شعار بهزیستی در گام دوم؛ هوشمندسازی، محله‌محوری، سلامت اجتماعی در خانواده نامگذاری شده است.

 

 

منبع : ایرنا

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: