April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۵۴۳۹۶
۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۵
0
وزیر راه و شهرسازی از کاهش ۶۵ درصدی اسباب کشی در پی اجرای مصوبه تمدید اجباری قراردادهای اجاره خبر داد.
کاهش ۶۵ درصدی اسباب کشی در تهران
به گزارش پول نیوز، به نقل از خبرآنلاین، «محمد اسلامی» در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره رعایت مصوبه تعیین سقف اجاره بها افزود: آمار‌های رسمی نشان می‌دهد که عملکرد مصوبه مربوط به سقف اجاره‌بها در سال ۱۳۹۹ بیش از ۶۵ درصد اجاره‌نشینی را کنترل کرده و اسباب‌کشی نیز اتفاق نیفتاده است. در سایر شهر‌ها و کلانشهر‌ها هم ۸۵ درصد کاهش اسباب کشی ثبت شده است.

وی درباره اینکه برخی گزارش‌ها حاکی از عدم رعایت سقف اجاره بها دارد، اظهار داشت: صاحبخانه‌های بسیاری وجود داشتند که بخاطر شرایط کرونایی اجاره‌های خود را افزایش ندادند. البته کسانی هم بودند که افزایش نیافتن را نپذیرفتند.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: ضمانت اجرایی این مصوبه شورا‌های حل اختلاف هستند و براساس گزارش این شورا حدود یک هزار و ۱۰۰ شکایت به آن‌ها واصل شده که تنها حدود ۲۳۰ مورد حکم تخلیه صادر شده است.

عضو کابینه تدبیر و امید با بیان اینکه این آمار از موفقیت این مصوبه حکایت می‌کند، گفت: امیدواریم با رفع تحریم‌ها و از بین رفتن کرونا بسیاری از مشکلات حل شود.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مبلغ وام ودیعه را برای موجران اضافه کردیم، تصریح کرد: سال گذشته ۲۲۵ هزار خانوار این وام را دریافت کردند که در مجموع ۵ هزار میلیارد تومان بود و امسال هم ۲۵۰ هزار خانوار برای دریافت این وام ثبت‌نام کردند و ما حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان منابع برای آن پیش‌بینی کردیم.

وی درباره جزییات برنامه‌های فردا نیز گفت: فردا (پنجشنبه) حدود ۲۹ هزار میلیارد تومان طرح با حضور رئیس‌جمهور در سراسر کشور افتتاح خواهد شد که شامل ۳۲۱ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه و ۱۶ پروژه بندری و تعدادی پروژه بهسازی راه‌ها و بازسازی سیلاب سال ۹۸ است.

اسلامی اظهار داشت: در بحث توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل کشور این توفیق را داشتیم که در دوره فرصت خدمت دولت یازدهم و دوازدهم، حدود ۱۱ هزار کیلومتر راه اصلی، بزرگراه و آزادراه در کشور احداث کنیم که تعداد زیادی از این طرح‌ها به افتتاح رسید.

وی ادامه داد:تعدادی از طرح‌ها نیز در این چند روز افتتاح خواهد شد و بخشی از آن نیز به دلایل گوناگون تا دو، سه ماه آینده تکمیل خواهند شد.

به گفته وزیر راه وشهرسازی حدود ۵۰ درصد ظرفیت آزادراهی کشور افزایش پیدا کرده و حدود ۶۰ درصد طول بزرگراه‌های کشور بیشتر شده و همچنین طول خطوط ریلی هم ۴۰ درصد اضافه شده است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: ۵ استان کشور به شبکه ریلی متصل شد و ۳ استان دیگر هم بزودی تکمیل خواهد شد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: