کد خبر: ۳۵۴۴۱۴
۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۴
0
برای دومین روز پیاپی شاهد کاهش قیمت دلار در بازار هستیم، آیا کاهش قیمت دلار ادامه دار خواهد بود؟
کاهش قیمت دلار در بازار

به گزارش پول نیوز، به نقل از اقتصاد نیوز، اعلام رسمی وزارت خارجه آمریکا برای آزادسازی دسترسی ایران به منابع بلوکه شده خود در ژاپن و کره جنوبی به بهانه کاهش قیمت دلار تبدیل شده است، اما چنانچه میز اقتصاد تحریریه بار‌ها تاکید کرده است، قیمت دلار؛ با یا بدون تحریم؛ به دلیل افزایش ۱۰ برابر عایدات ارزی کشور نسبت به زمان مشابه سال ۱۳۹۹ کاهش قیمت پیدا می‌کند.


تنها دلیلی که دولت حسن روحانی بازی با نرخ ارز را تا ۲۰ روز مانده به پایان دولت ادامه داد این بود که هم گیرندگان دلار ۴۲۰۰ تومانی که از نزدیکان دولت هستند تا حداکثر ممکن منتفع شوند و هم اینکه با تحویل دلار در عددی پایینتر از ۲۰ هزار تومان؛ کارنامه مصیبت بار خود را آراسته و مذاکره برجامی را به عنوان دستاورد دولت خود در آینده بسته بندی مجدد کرده و به عنوان یک کارت تبلیغاتی در فضای سیاسی ایران استفاده کند.

انتظار می‌رود که قیمت دلار تا زیر ۲۰ هزار تومان تا پیش از نیمه مرداد و زمان تحویل دولت به سید ابراهیم رئیسی ادامه پیدا کند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: