April 2024 23 / سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۵۴۵۴۱
۲۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۷
0
دلار در هفته اخیر یک شوک منفی خورد و متوسط هفتگی قیمت دلار آزاد به کانال 24 هزار تومان بازگشت. از سوی دیگر عرضه یورو در هفته اخیر 95 درصد از ماکزیمم عرضه هفتگی سال پایین‌تر بود، اما قیمت یورو کاهش یافت.
عرضه یورو باز هم کاهش یافت
به گزارش پول نیوز، قیمت دلار بازار آزاد در هفته اخیر تحت تاثیر اخبار مربوط به برداشته شدن برخی تحریم‌ها یک شوک منفی خورد و قیمت دلار متشکل نیز به همراه دلار بازار آزاد قدری پایین آمد. متوسط هفتگی قیمت دلار متشکل در هفته اخیر ۲۴ هزار و ۲۷۴ تومان بود.

متوسط وزنی قیمت دلار متشکل از هفتم فروردین تا به  امروز ۲۳ هزار و ۱۶۵ تومان محاسبه می‌شود و نرخ متوسط هفته اخیر بالاتر از این رقم قرار داشت.

در بازار یورو نیز متوسط هفتگی قیمت متشکل تغییراتی منفی نسبت به هفته گذشته را به ثبت رساند. متوسط قیمت یورو در هفته اخیر ۲۹ هزار و ۶۴ تومان بود. قیمت متوسط هفتگی یورو متشکل با وجود افت نسبت به هفته گذشته روند افزایشی را دنبال می‌کند، زیرا متوسط وزنی قیمت یورو متشکل از هفتم فروردین تا به امروز ۲۷ هزار و ۶۰۶ تومان به دست می‌آید و متوسط نرخ هفته گذشته از این رقم بالاتر بود.

مقدار عرضه یورو در هفته اخیر بسیار پایین بود. این حجم عرضه هفتگی یورو متشکل از ۷ فروردین سابقه نداشت. عرضه یورو در هفته اخیر حدودا ۵ درصد مقدار ماکزیمم عرضه هفتگی سال جاری بود و روی ۶۷۹ هزار و ۷۰۰ قرار داشت.

عرضه دلار متشکل در هفته اخیر با رشد محدود نسبت به هفته گذشته روی ۲۲ میلیون و ۹۴۹ هزار قرار گرفت. متوسط عرضه هفتگی دلار متشکل در ۱۵ هفته اخیر ۲۹ میلیون و ۶۳۹ هزار به دست می‌آید. در نتیجه حجم عرضه هفتگی دلار زیر متوسط قرار داشت.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: