کد خبر: ۳۵۴۵۸۷
۲۴ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۷
0
بازار سرمایه بعد از کش و قوس فراوان در راه متعادل‌شدن قرار گرفته است. بازار سهام تحت تاثیر عوامل متفاوتی پیش می‌رود.
بازار سهام تحت تاثیر عوامل متفاوتی پیش می‌رود
به گزارش پول نیوز، حمید میرمعینی کارشناس بازار سرمایه نوشت: نرخ ارز و وضعیت سیاست خارجی کشور دو عامل تاثیر‌گذار بر روند داد و ستد‌های بورسی است. ثبات نرخ ارز و عدم انتشار اخبار منفی در مورد برجام وضعیت بورس را وارد فاز جدیدی از تغییرات مثبت خواهد کرد. همان‌طور که بار‌ها اشاره کرده‌ام منظور از فاز جدید تغییرات، ورود پر قدرت خریدار به بازار نیست.

نزول و ریزش شاخص که در ماه‌های گذشته دردسر‌های بزرگی برای بورس بازان رقم زد با چند روز معاملات مثبت خاتمه نمی‌یابد.

سهامداران در هفته‌های اخیر روز‌های پر بیم و هراسی را از آینده این بازار ترسیم می‌کنند.
 
بازار سرمایه بعد از کش و قوس فراوان در راه متعادل‌شدن قرار گرفته است. بازار سهام تحت تاثیر عوامل متفاوتی پیش می‌رود.

اما بررسی‌ها نشان می‌دهد سهامی که از سال گذشته افت نرخ شدیدی را تجربه کردند همراه با سهامی که نقد‌شوندگی بالاتری نسبت به سایرین دارند از اقبال بیشتری برای سرمایه‌گذاری برخوردارند. در هفته آینده بازار همانند هفته جاری روند متعادلی را در پیش خواهد گرفت.

بر همین اساس می‌توان گفت صنایعی که عمدتا با ریزش نرخ بیشتری مواجه بودند، از جمله صنایع خودرو، معدنی و پتروشیمی مورد توجه بیشتری قرار خواهند گرفت و به نظر می‌رسد با تقاضای خرید روبه‌رو شوند.

برخی سهامداران گمان می‌کنند بازار سرمایه جایی است که دائما در حال رشد است و نباید قیمت‌ها بریزد این در حالی است که سرمایه‌گذاران بورسی باید بدانند بورس در حال‌حاضر نسبت به سایر بازار‌های رقیب از ثبات و وضعیت بهتری برای سرمایه‌گذاری برخوردار است و ممکن است برخی روز‌ها با افت نرخ مواجه شود.

آنچه سهامداران باید بدانند این است که بازار نسبتا در شرایط متعادلی قرار دارد و افزایش نرخ دلار و مقاومت به پایین نیامدن آن در روز‌های گذشته مهم‌ترین دلیل برای رشد بازارسهام بوده است، از این‌رو درحال‌حاضر خیلی بعید است بازار با ریزش و اصلاح فشار فروش شدید دست و پنجه نرم کند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: