April 2024 16 / سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۵۴۵۹۲
۲۴ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۴
0
یک کارشناس اقتصادی با اشاره به افزایش بودجه‌های غیرمنطقی برخی دستگاه‌ها و ارگان‌ها، گفت: این افزایش بودجه غیرمنطقی روی تورم اثر زیادی دارد، عده‌ای تنها زورشان به بازنشستگان رسیده است.
افزایش دو برابری حقوق بسیاری از شاغلان
به گزارش پول نیوز، به نقل از خبرآنلاین، مهدی پازوکی درباره چرا عده‌ای مخالف افزایش حقوق بازنشستگان هستند؟ با اشاره به این‌که در طول ۱۶ سال گذشته اقتصاد ایران متاسفانه با بی‌انضباطی دست در گریبان بوده است، اظهار داشت: باید برای راهگشایی در اقتصاد کشور، نظم و سلامت به آن بازگردانده شود. با در پیش گرفتن انضباط پولی و مالی می‌توان انضباط اقتصادی را به اقتصاد ایران بازگرداند. 

یک کارشناس اقتصادی با اشاره به افزایش بودجه‌های غیرمنطقی برخی دستگاه‌ها و ارگان‌ها، گفت: این افزایش بودجه غیرمنطقی روی تورم اثر زیادی دارد، عده‌ای تنها زورشان به بازنشستگان رسیده است.

او افزود: مخالفان افزایش حقوق بازنشستگان که می‌گویند این افزایش حقوق‌ها سبب افزایش تورم می‌شود، باید به خاطر داشته باشند که تنها این موضوع سبب افزایش تورم نمی‌شود و عوامل بسیار مهم‌تر و تاثیرگذارتری در افرایش تورم در کشور وجود دارد.

این کارشناس اقتصادی با خاطرنشان کردن این نکته که در مدیریت اقتصادی کشور باید از تجارب دیگر اقتصاد‌ها درس گرفته شود، یادآور شد: اگر از تجربیات کشور‌های به لحاظ اقتصادی موفق درس گرفته نشود، نمی‌توان گره‌های اقتصادی ازجمله سیاست‌ها و عملکرد‌های تورم‌زا در اقتصاد ایران را پایان بخشید؛ و یکی از مواردی که می‌توان درس گرفت، نحوه مبارزه با تورم بالا است که در بسیاری از این کشور‌ها نحوه مواجهه با آن از نظم در نظام بودجه‌ریزی آغاز می‌شود.

پازوکی در ادامه با خطاب قراردادن مخالفان افزایش حقوق بازنشستگان گفت: حقوق بسیاری از شاغلان طی سالیان گذشته بیش از دو برابر افزایش‌یافته است. با چه مبنایی نباید بازنشستگان محترم یا معلمین عزیز حقوقشان به همین نسبت افزایش پیدا کند؟

وی با اشاره به این نکته که ما قبول داریم نظام حقوق و دستمزد در کشور ما دارای ایراد و اشکال است، افزود:، اما راه‌حل مشکل محروم کردن بخشی از جامعه از حقوق واقعی‌اش نیست. تا انضباط اقتصادی در بودجه حاکم نشود، انتقاد از چنین مواردی جایی ندارد. وقتی رشد مخارج دولت در بودجه متناسب با رشد تورم نیست، مشکل اصلی آغاز می‌شود؛ بنابراین باید تورم را با اصلاح چنین مواردی کنترل کرد که متاسفانه این امر صورت نمی‌گیرد.

این کارشناس اقتصادی خاطرنشان کرد: رقم بودجه امسال و همچنین روند افزایش بودجه و تخصیص‌ها را که دنبال کنید به موارد بسیار دهشتناکی بر خواهید خورد. البته در سال‌های اخیر تلاش‌های ناکافی برای شفاف‌سازی بودجه صورت گرفته، اما بخش قابل‌توجهی از بودجه افزایش مخارجی است که شفافیتی در رابطه با آن‌ها دیده نمی‌شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: