کد خبر: ۳۵۴۶۴۲
۲۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۱
0
مرکز مقابله با تأمین مالی تروریسم در اسرائیل (NBCTF) اطلاعاتی را در مورد توقیف رمزارزهای چند کیف پول دیجیتال که با کمپین‌های اهدایی به گروه حماس مرتبط بود، منتشر کرد. توقیف‌های مذکور شامل کمک‌هایی به تیپ‌های القسام بود که شاخه دفاعی حماس به شمار می‌آیند.
شناسایی رمز ارزهای اهدایی به حماس توسط اسرائیل
به گزارش پول نیوز، رواج رمزارز‌ها در سال‌های اخیر، انقلابی را در مبادلات و بازار‌های مالی به وجود آورده است. رمزارز‌ها به طور معمول به صورت نامتمرکز اداره می‌شوند و از این رو در رقابت با نظام‌های مالی متمرکز بانکداری برشمرده می‌شوند. نامتمرکزسازی در رمزارز‌ها از طریق فناوری بلکچین امکان‌پذیر شده‌است که در آن ذخیره داده‌ها بدون وجود یک مدیریت مرکزی امکان‌پذیر است و نمی‌توان با تخریب یک نقطهٔ مرکزی داده‌های ذخیره‌شده را تحریف یا نابود کرد.

بدین ترتیب تصور می‌شود که مهم‌ترین ویژگی رمزارز‌ها عدم شناسایی و قابلیت پیگیری تراکنش‌ها و مبدا و مقصد آن‌هاست. با این حال در هفته گذشته اسرائیل اعلام کرد که تعدادی از کیف پول‌های دیجیتالی حاوی رمزار‌های اهدایی به گروه حماس را توقیف و مبدا آن‌ها را شناسایی کرده است. به همین بهانه وب‌سایت Chainalysis Insight در یادداشتی با عنوان «توقیف رمزارز‌های اهدایی به حماس در اسرائیل» ابعاد این مسئله را بررسی کرده است.

توقیف رمزارز‌های حماس
مرکز مقابله با تأمین مالی تروریسم در اسرائیل (NBCTF) اطلاعاتی را در مورد توقیف رمزارز‌های چند کیف پول دیجیتال که با کمپین‌های اهدایی به گروه حماس مرتبط بود، منتشر کرد. توقیف‌های مذکور شامل کمک‌هایی به تیپ‌های القسام بود که شاخه دفاعی حماس به شمار می‌آیند.

این اقدام در پی افزایش قابل توجه کمک‌های مالی به حماس در ماه مه در قالب رمزارز‌ها و پس از افزایش درگیری‌ها بین این گروه و نیرو‌های اسرائیلی صورت گرفته است. مسئله قابل توجه این است که این اولین توقیف رمزارز‌ها در حوزه تأمین مالی تروریسم است که شامل طیف گسترده‌ای از رمزارزهاست، زیرا NBCTF پس از یک تحقیق عمدتا متمرکز بر تجزیه و تحلیل منابعِ در دسترس همگان -از جمله پست‌های رسانه‌های اجتماعی و هم‌چنین داده‌های بلاکچین- نه تنها بیت‌کوین، بلکه وجوهی در قالب رمزارز‌های دیگری، چون اتر، اکس‌آرپی، تتر و دیگران را نیز توقیف کرد.

نقش تحلیل بلاکچین
در زیر، بررسی شده که چگونه تحلیل بلاکچین در این تحقیقات کمک کرده است. بدین ترتیب تجزیه و تحلیل بلاکچین حرکت وجوه اهدای و مبادلات آن‌ها را نشان می‌دهد.

نمودار Chainalysis Reactor (نرم افزاری تحقیقاتی که با پیوند نهاد‌های دنیای واقعی به رمزارز‌ها به اجرای قانون در حل پرونده‌ها و جلوگیری از جرم کمک می‌کند) در بخش بیت کوین از معاملات انجام شده در این ماجرا، بسیاری از آدرس‌های ذکر شده در اعلامیه NBCTF را نشان می‌دهد. بسیاری از این آدرس‌ها به افراد مرتبط با کمپین‌های کمک مالی به حماس نسبت داده شده است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: