کد خبر: ۳۵۴۶۵۹
۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۰
0
شخصیت های سیاسی عراق امروز جمعه به اقدام «مقتدی صدر» در کناره گیری از انتخابات پارلمانی زودهنگام در این کشور واکنش نشان دادند.

واکنش شخصیت‌های عراقی به کناره‌گیری «صدر» از انتخابات عراق

 

به گزارش پول نیوز،شخصیت‌های سیاسی مختلف عراقی به اقدام اخیر «مقتدی صدر» رهبر جریان صدر در کناره گیری از مشارکت در انتخابات پارلمانی زودهنگام واکنش نشان دادند.

 

بر اساس این گزارش، عزت الشابندر، سیاستمدار سرشناس عراقی در این خصوص تأکید کرد: مقتدی صدر به طور کاملاً روشن موضع خود را نسبت به مشارکت در دولت کنونی و انتخابات آینده مشخص کرد؛ بدون اینکه نیازی باشد وارد تحلیل‌ها و تفسیرهای بی فاید شد. وی همچنین خطاب به احزاب عراقی گفت: چه می‌کنید؟ ادامه می‌دهید، منصرف می‌شوید و یا اینکه تماشا می‌کنید تا همه چیز را از دست بدهید؟

 

از سوی دیگر، احمد عبد الساده نویسنده، روزنامه نگار و فعال رسانه‌ای عراقی به کناره گیری مقتدی صدر از شرکت در انتخابات واکنش نشان داد و گفت: اقدام برخی به اعلام کناره گیری خود از شرکت در انتخابات، مقدمه‌ای است برای به تأخیر انداختن و چه بسا لغو برگزاری انتخابات!

 

وی افزود: کناره گیری از شرکت در انتخابات، به اعتراض منجر می‌شود و اعتراض به تظاهرات منجر خواهد شد، تظاهرات هم به هرج و مرج منجر خواهد شد و هرج و مرج هم خواسته سفیر انگلستان در عراق را محقق خواهد کرد.

 

در همین حال، ابو الاء الولایی، دبیر کل مقاومت اسلامی گردان‌های سید الشهدا در واکنش به انصراف مقتدی صدر از شرکت در انتخابات، از او خواست تا به مسیر اصلاح طلبی خود ادامه دهد و از ایده انصراف از شرکت در انتخابات منصرف شود.

 

منبع :مهر

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: