April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۵۴۸۴۷
۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۰۴:۳۰
0
پنجمین خانه امید اصفهان ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، پرداخت ۲۷۰ میلیارد ریال تسهیلات ازدواج و اشتغال به جوانان خور و بیابانک، آغاز عملیات احداث ساختمان شهرداری فرخی و اهدای تجهیزات پزشکی به مرکز سلامت فرخی، در زُمره خبرهای کوتاه استان اصفهان است.

خبرهای کوتاه از استان اصفهان

 

اصفهان

به گزارش پول نیوز،مدیر صندوق بازنشستگی کشوری اصفهان با اشاره به پیشرفت ۹۸ درصدی ساخت پنجمین خانه امید در استان گفت: مراحل نهایی تکمیل این مجموعه مهم خدماتی و رفاهی درحال انجام است و بزودی تجهیز می شود و به بهره‌برداری می رسد.

 

روابط عمومی صندوق بازنشستگی کشوری استان اصفهان به نقل از علیرضا غفرالهی افزود:چهارخانه امید در شهرهای شهرضا، خمینی‌شهر، نجف آباد و آران و بیدگل احداث شده است و پنجمین خانه امید استان بزودی در اصفهان افتتاح خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه این خانه در زمینی به مساحت ۷۸۰ مترمربع در بهترین موقعیت جغرافیایی شهر و در بوستان غدیر ساخته شده است، اظهار داشت: ساخت خانه امید در پارک‌ها با هدف فراهم کردن محلی امن برای گذران اوقات فراغت بازنشستگان و ارتقا پویایی اجتماعی آنان، هزینه‌های درمانی را به حداقل می‌رساند.

 

به گفته وی، این خانه ها با رویکرد غنی‌سازی اوقات فراغت بازنشستگان و خدمت‌رسانی بهتر احداث شده است.

 

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان اصفهان که به همراه شهردار منطقه چهار اصفهان از خانه امید این شهر بازدید کرد، ادامه داد: افزایش نشاط، شادابی و پویایی در جمعیت بازنشستگان از کارکردهای خانه‌های امید است.

 

وی اظهار داشت: خانه امید فضایی تعاملی برای دیدار سالمندان و بازنشستگان با یکدیگر و جمع شدن دور هم است.

 

غفرالهی خاطرنشان کرد: هدف از ساخت و راه‌اندازی خانه‌های امید غنی‌سازی اوقات فراغت و ارائه خدمات رفاهی، تفریحی، درمانی و خدماتی بیشتر به بازنشستگان است.

 

وی خاطرنشان کرد: بازنشستگان و وظیفه‌بگیران کشوری در صورت بروز هرگونه مشکل یا ارائه شکایت، انتقاد و پیشنهاد می‌توانند از طریق سامانه ۲۵۰۰ (۰۲۱) یا درگاه خدمات الکترونیک صندوق به نشانی sabasrm.ir در قسمت ثبت درخواست در بخش ارتباط با ذینفعان اقدام کنند.

 

۷ درصد از جمعیت بازنشستگان کشوری در استان اصفهان هستند و این استان با بیش از ۱۰۸ هزار بازنشسته کشوری پس از تهران و خراسان رضوی سومین استان است که بیشترین بازنشسته کشوری را دارد.

 

۶۵ درصد بازنشستگان استان را آقایان و ۳۵ درصد را بانوان تشکیل می‌دهند.

 

خور و بیابانک

فرماندار خور و بیابانک گفت: در یکسال گذشته تاکنون ۲۷۰میلیارد ریال تسهیلات ازدواج و اشتغال به جوانان این شهرستان پرداخت شده است.

 

عباس نظام‌الاسلامی در ستاد ساماندهی امور جوانان خور و بیابانک افزود: این میزان تسهیلات در قالب ۴۷۱ فقره وام توسط بانک‌های عامل ملی، ملت و کشاورزی شهرستان پرداخت شد.


وی از اهدای ۶۰ سری جهیزیه به زوج‌های جوان توسط ناحیه مقاومت بسیج شهرستان خبر داد و گفت: این تعداد جهیزیه به ارزش ۱۰ میلیارد ریال اهدا شد.


فرماندار خور و بیابانک با تاکید بر اولویت بندی طرح‌ها و برنامه‌ها برای رسیدن به خروجی مشخص و عملیاتی کردن تسهیلات گفت: از ظرفیت تمام دستگاه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد برای تقویت مشارکت جوانان باید استفاده کرد.


نظام الاسلامی افزود: بررسی و کاهش آسیب های اجتماعی، پیگیری وضعیت اشتغال و مشکلات جوانان یکی از اهداف ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان است.


وی اضافه کرد: تسهیل امر ازدواج در بین جوانان دغدغه اصلی مسوولان و اعضای ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان بوده و حل معضلات ازدواج نیازمند جامعه نگری و تجربه همه جانبه است.

 

شهرستان ۲۰ هزار نفری خور و بیابانک با ۱۲ هزار کیلومتر وسعت در ۴۲۰ کیلومتری شرق مرکز اصفهان واقع است.

 

خور و بیابانک

کلنگ ساختمان شهرداری فرخی با حضور نماینده مردم شهرستان‌های نایین و خور و بیابانک و جمعی از مسوولان محلی به زمین زده شد.

 

شهردار فرخی گفت: این ساختمان اداری در زمینی به مساحت پنج هزار مترمربع با زیربنای بیش از هزار متر مربع در ۲ طبقه ساخته می‌شود.

 

مهدی حلوانی، اعتبار اولیه این ساختمان را هشت میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و افزود: این اعتبار با پیگیری نماینده شهرستان اختصاص یافت و بر اساس برنامه‌ریزی‌ انجام شده برای اجرا، تکمیل و تجهیز این ساختمان بیش از ۴۵ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

 

وی اظهار امیدواری کرد که این ساختمان سال آینده تکمیل شود و به بهره‌برداری برسد.

 

همچنین با حضور الهام آزاد دبیر مجمع نمایندگان استان اصفهان و مسولان شهرستان، طرح روشنایی بلوار بعثت شهر فرخی به بهره‌برداری رسید.

 

شهردار فرخی گفت: طرح روشنایی این بلوار با نصب ۱۰ پایه برق با اعتبار سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال، از محل درآمد شهرداری اجرا شد.

 

وی گفت: این بلوار به طول ۴۰۰ متر است که با اجرای آن بیش از ۶۰ خانوار از روشنایی بلوار بهره‌مند می‌شوند.

 

خور و بیابانک

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان خور و بیابانک گفت: یک میلیارد ریال تجهیزات پزشکی به مرکز خدمات جامع سلامت شهر فرخی اهدا شد.

 

مجتبی حجی زاده افزود: این تجهیزات شامل پنج دستگاه مانیتورینگ علائم حیاتی، تست قند خون سه ماهه، تست قند و چربی و دستگاه نوار قلب است که از سوی بنیاد علوی اهدا شد.

 

وی خاطرنشان کرد: با افزوده شدن این تجهیزات، شاهد خدمت رسانی بهتر به شهروندان خواهیم بود.

 

شهر فرخی با سه هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت در ۱۷ کیلومتری غرب مرکز شهرستان خور و بیابانک قرار دارد.

 

منبع : ایرنا

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: