April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۵۴۸۷۷
۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۸
0
رییس سازمان بورس و اوراق بهادار اظهارکرد: صحبت‌های آقای رییسی همواره درباره حمایت از بازار بوده و هم اینکه ایشان تنها نامزد ریاست جمهوری بود که از بورس تهران بازدید داشت. این نشان از توجه رییس‌جمهوری آینده به بازار سرمایه دارد. بنابراین، بازار سرمایه در کنار گزارش‌های شرکت‌ها از میزان سوددهی‌ها، از جانب حمایت رییس‌جمهوری آینده هم دلگرمی پیدا کرده‌ و مجموع این عوامل باعث ایجاد اطمینان در بازار سرمایه شده است.

بداخلاقی‌ های سیاسی باعث ریزش دلار شد

به گزارش پول نیوز،یک هفته پس از استعفای «حسن قالیباف اصل» در اواخر دی ماه سال گذشته، «محمدعلی دهقان دهنوی» با پیشنهاد وزیر اقتصاد و با رای شورای‌عالی بورس به عنوان رییس سازمان بورس و اوراق بهادار انتخاب شد. دهقان دهنوی در روزهای اوج اعتراضات سهامداران به وضعیت بازار سرمایه و ریزش‌های پی در پی شاخص، ریاست سازمان بورس را پذیرفت. وی پیش از آن معاون وزیر اقتصاد و قبل‌تر عضو هیات مدیره بانک مسکن و هیات علمی گروه مالی و بانکداری دانشگاه علامه طباطبایی بود.

دهقان دهنوی پس از گذشت ۷ ماه از حضورش در بازار سرمایه به عنوان متولی این بازار دلایل سقوط شاخص در سال گذشته و صعود شاخص در چند هفته اخیرا را تشریح کرده‌ و معتقد است که صدای معترضان به ویژه سهامداران خرد متضرر باید شنیده شود. طبق گفته رییس سازمان بورس در سال ۹۹ به جز سهام عدالتی‌ها ۶ میلیون کد جدید بورسی صادر شد که با وجود ریزش‌های شاخص، هنوز ۶۰ درصد آنها در سود هستند و ۴.۵ میلیون نفر از آنها سرمایه کمتر از ۱۰ میلیون تومان وارد بازار کرده‌اند.

انتخاب ترکیبی از عقاید و نظرات بودم، نه فقط وزیر اقتصاد     

محمدعلی دهقان دهنوی در پاسخ به این سوال که چرا در ماه‌های پایانی دولت و با وجود اعتراضات عده‌ای از سهامداران، ریاست سازمان بورس را پذیرفت و آیا جریان مخالف وی، پس از ورودش به سازمان بر روند بازار تاثیر گذاشتند، گفت: پیش از انتخابم به عنوان رییس سازمان بورس، دو سال در وزارت اقتصاد در معاونت اقتصادی مشغول به کار بودم اما از قبل با دکتر دژپسند آشنا بودم و مدت‌ها با وی همکاری داشتم و شناخت کاملی نسبت به یکدیگر داشتیم. فعالیت‌ها در معاونت اقتصادی وزارت اقتصاد دو محور اصلی بهبود فضای کسب و کار و تبیین و تدوین سیاست‌های اقتصادی دارد و برخی از برنامه‌های بورسی در این معاونت طراحی می‌شود.  

منبع: خبرانلاین

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: