مدیر سرمایه گذاری کارگزاری بهگزین در گفتگو با پول نیوز:
کد خبر: ۳۵۴۸۹۰
۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۶
0
گرجی آرا بیان کرد: بازار سرمایه در کشور ما بعد از چندین سال ابتدایی سرمایه گذاری به سوددهی می‌رسد بنابراین کسانی که وارد این بازار می‌شوند و برای آینده سرمایه گذاری می‌کنند می‌توانند به بررسی سهام شرکت‌ها بپردازند.
تولیدی/// رفتار هیجانی سهامداران، دلیلی برای افت شاخص بورس
به گزارش پول نیوز، شاخص بورس در جریان معاملات روز گذشته با رشد ۱۹ هزار و ۱۹۷ واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۵۰۰ هزارواحد به کار خود پایان داد و بیش از ۱۰ میلیارد و ۱۵۱ میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۷ هزار و ۴۸۶ میلیارد تومان در بیش از ۹۰۲ هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت. بر این اساس سهامداران شرکت‌های فنرسازی خاور، سرمایه‌گذاری صدر تامین و پارس الکتریک بیشترین رشد قیمت را در بورس اوراق بهادار داشتند و در مقابل دارندگان سهام شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت استان کرمانشاه، معدنی دماوند و فنرسازی خاور افت را تجربه کردند.

در بازار‌های فرابورس ایران با معامله ۳ میلیارد و ۲۲۲ میلیون ورقه به‌ارزش ۲۱ هزار و ۱۹۹ میلیارد تومان در ۴۴۳ هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۲۵۰ واحد رشد کرد و در ارتفاع ۲۱ هزار و ۵۵۷ واحد قرار گرفت. در این بازار هم سهامداران شرکت‌های آتیه داده پرداز، فرابورس ایران و پتروشیمی ارومیه بیشترین رشد را داشتند و شرکت‌های تولیدی و خدمات صنایع نسوز توکا، سرمایه‌گذاری تدبیرگران فارس و خوزستان و شیر پاستوریزه پگاه گلستان بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

در همین رابطه محمد گرجی آرا مدیر سرمایه گذاری کارگزاری بهگزین و کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار پول نیوز اظهار کرد: سرمایه گذاران نباید برای ورود به بازار سرمایه، هیجانی و سریع رفتار کنند یعنی که با رشد شاخص وارد و با افت آن، از این بازار خارج شوند.

وی افزود: سرمایه گذارانی که هیجانی رفتار می‌کنند، محکوم به شکست هستند و اگر کسی بدون اطلاعات وارد بازار شود، قطعا متضرر می‌شود، اما کسانی که وارد این بازار می‌شوند باید بازار را به خوبی بشناسند و با اطلاعات وارد شوند.

گرجی آرا اظهار کرد: کسانی که وارد بازار سرمایه می‌شوند، اما از اطلاعات کافی برخوردار نیستند می‌توانند از طریق صندوق‌های سرمایه گذاری و سبدگردان‌ها سرمایه گذاری خود را آغاز کنند تا در صورت یادگیری، خوشان سهام خرید و فروش کنند.

این کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: بازار سرمایه در کشور ما بعد از چندین سال ابتدایی سرمایه گذاری به سوددهی می‌رسد بنابراین کسانی که وارد این بازار می‌شوند و برای آینده سرمایه گذاری می‌کنند می‌توانند به بررسی سهام شرکت‌ها بپردازند.

وی مطرح کرد: کسانی که هر روز در بازار سرمایه، سهام خرید و فروش می‌کنند باید با تحلیل بنیادی و تکنیکال آشنایی کامل و پیشرفته داشته باشد تا در خرید و فروش سهام خود دچار مشکل نشوند.

مدیر سرمایه گذاری کارگزاری بهگزین بیان کرد: کسانی که به طور روزانه مشغول خرید و فروش سهام در بازار هستند، باید با برنامه‌های تحلیلی و تکنیکالی سرمایه گذاری در بازار سرمایه آشنایی داشنه باشند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: