کد خبر: ۳۵۴۹۲۶
۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۰
0
تفاهمنامه سه جانبه مشترک برای پیاده سازی پروژه پایش هوشمند مبتنی بر اینترنت اشیاء در مزارع کشاورزی کشور میان سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، شرکت ارتباطات مبین نت و مرکز تحقیقات اینترنت اشیاء منعقد شد.

انعقاد تفاهمنامه سه جانبه برای توسعه هوشمندسازی مزارع کشاورزی

 

به گزارش پول نیوز، معاون پژوهشی و فنآوری سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی درباره اهداف از انعقاد این تفاهم نامه مشترک به خبرنگار ما گفت: با امضای این تفاهمنامه دو ساله اهدافی همچون مصرف بهینه و موثر از نهاده ها و انرژی به ویژه آب، افزایش بهره وری تولید و کاهش هزینه ها در مزارع هوشمند را دنبال می کنیم.

ارژنگ جوادی افزود: با توجه به این که بیشترین اتلاف و هدر رفت نهاده های کشاورزی در مزارع اتفاق می افتد از این رو، اولویت در فرآیند هوشمندسازی با مزارع است.

وی ادامه داد: در مزارع نمونه یا پایلوت، مراحل مختلف تولید محصولات کشاورزی مانند خاک ورزی، کاشت و برداشت از طریق فناوری های نوین، هوشمند می شود.

معاون سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در عین حال اظهار داشت: در فازهای بعدی، طرح های پایلوت هوشمندسازی در بخش دام و طیور، شیلات و باغات اجرا خواهد شد.

وی گفت: به زودی طرح پایلوت هوشمندسازی را نیز در چند سالن پرورش طیور اجرا می کنیم و در این راستا چند واحد پرورش طیور شناسایی شده است.

جوادی درباره جزییات بیشتر تفاهمنامه اذعان داشت: بر اساس این تفاهمنامه مشترک سه جانبه، تمام زیرساخت های ارتباطی، اینترنتی و دیجیتالی توسط شرکت ارتباطات مبین نت فراهم می شود و سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی نیز شناسایی و تعیین عرصه، تهیه اطلاعات و داده ها و آنالیز داده ها را از نظر فنی انجام می دهد.

وی با بیان این که همزمان با کارهای پژوهشی و اجرای طرح های پایلوت هوشمندسازی مزارع در نقاط مختلف کشور، کارهای ترویجی هم انجام می شود، گفت: ما از کشاورزان پیشرو و خبره دعوت می کنیم که از مزارع هوشمند بازدید کنند و از نزدیک با فواید و نتایج هوشمندسازی در بخش زراعت آشنا شوند.

جوادی با بیان این که وزارت جهاد کشاورزی رویکرد توسعه هوشمندسازی و فنآوری های نوین در بخش کشاورزی را با جدیت پیگیری می کند، اذعان داشت: از سال گذشته اقداماتی را به صورت پایلوت های فناوری در حوزه هوشمندسازی با شکل گیری ستاد هوشمندسازی در سطح مزارع و با همکاری شرکت مبین نت و مرکز تحقیقات اینترنت اشیاء آغاز کرده ایم و نتایج موفق این همکاری منتج به انعقاد تفاهم نامه همکاری سه جانبه شد.

وی از رونمایی نخستین شالیزار هوشمند برنج در آمل در روز سه شنبه این هفته خبر داد و گفت: با اجرای این طرح پایلوت در یک هکتار از شالیزارهای برنج، هوشمندسازی در اراضی زراعی شمال کشور توسعه پیدا خواهد کرد.

معاون سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی افزود: در این رویداد ملی هوشمندسازی اراضی زراعی، کشاورزان پیشرو نیز حضور خوهند داشت.

وی با بیان این که کشاورزان به هوشمندسازی علاقه زیادی نشان می دهند، گفت: در استان ها توسعه و نفوذ اینترنت بسیار مورد توجه قرار گرفته و حتی در دشت های کشور دسترسی به اینترنت مهیا شده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: