کد خبر: ۳۵۵۰۲۴
۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۰
0
نخستین مرکز نوآوری مد و لباس دانشگاه فنی و حرفه‌ای در محل دانشکده دکتر شریعتی تهران افتتاح شد.

مرکز نوآوری مد و لباس دانشگاه فنی و حرفه‌ای افتتاح شد

 

به گزارش پول نیوز،سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در آئین افتتاح این مرکز اظهار کرد: در گذشته مسیری نبود تا دانشجویان این دانشگاه شرکت‌های خود را راه اندازی کنند خرسندم که حال دانشگاه فنی و حرفه ای با رویکرد جدیدی در زمینه تجاری سازی آموزش ها و توسعه ی مراکز فناوری توانسته این راه را برای دانشجویان خود سهل کند.

 

وی افزود:‌ به این طریق آینده سازان کشورمان می توانند در کنار یادگیری مهارت به مسیر خود برای کارآفرینی هم ادامه دهند.

 

در این مراسم، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور دستور تخصیص بیش از ۱۰ میلیارد ریال برای تکمیل مرکز نوآوری و ایجاد مرکز شتابدهی دانشکده شریعتی به مساحت ۴ هکتار را صادر کرد.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و مدیر کارگروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری نیز در این مراسم گفت: شکل گیری مرکز نوآوری مد و لباس دانشگاه فنی و حرفه ای، محلی برای توانمندسازی و تحول است که می تواند منطقه جنوب تهران را متحول سازد.

 

علی آقا محمدی افزود: به خصوص اینکه این مرکز ویژه خانم ها است و دانشجویان و فارغ التحصیلان آموزش دیده ی این مراکز، مناسبترین افراد و نیروی کار برای فعالیت ها به ویژه در مد و لباس اند و می توانند نقش موثری را در ایجاد و گسترش فرهنگ پوشش ایران اسلامی داشته باشند.

 

وی بر اهمیت اشتغالزایی دانشجویان و توسعه اقتصادی در برپایی نمایشگاه های دائمی و حمایت از طرح های اشتغالزایی برای اقشار کم برخوردار به خصوص دانشجویان دختر تاکید کرد و دانشگاه فنی و حرفه ای را به عنوان یک دانشگاه مهارت محور فرصتی برای توسعه محور کردن کشور در شرایط کنونی ارزیابی کرد.

 

رییس دانشگاه فنی و حرفه ای نیز گفت: پیامدها و نتایج، به عنوان آثار نهایی هر سیستم و نظام آموزشی مورد توجه و مرسوم بوده است. اما امروزه کلمه جایگزین این دو مقوله، این است که آموزش چه آثاری را از لحاظ اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در پی داشته است و برای جدی گرفتن این پیامدها اصطلاح نتیجه گرا بودن موسسات بسیار مهم تلقی شده است.

 

ابراهیم صالحی عمران افزود:

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای گفت:یکی از مباحث مهم ایجاد مراکز نوآوری و شرکت های دانش بنیان است که از این مقوله اقتصادی در سیستم های آموزشی بهره می گیرند.

 

ابراهیم صالحی عمران معتقد است: اقتصاد آموزشی با دانشگاه فنی و حرفه ای ارتباط بسیار نزدیکی پیدا می کند چرا که این دانشگاه ویژگی هایی دارد که به شدت می تواند در پیامد های گفته شده، موثر باشد.

 

وی اقتصادی ترین نوع آموزش را آموزشهای مهارتی و فنی و حرفه ای دانست و اظهارکرد: اکنون در دنیا گرایش به سمت مهارت محوری است. طبق بررسی های انجام شده در آموزش عالی کشورهای آلمان وسوئیس ۵۰ درصد دانشگاه‌ها مهارتی است و در فنلاند بالای ۶۰ درصد، همچنین ۳۰ تا ۶۰ درصد بسیاری از دانشگاه‌های طراز اول دنیا، وارد مقوله های مهارتی شده اند.

 

وی ادامه داد: این دانشگاه ها آموزش ها و رشته هایشان را از بازار کار می گیرند و ضرورت دیگر دانشگاههای مهارتی بحث امنیت است چرا که بیکاری، منجر به گرفتاری های اجتماعی می شود و آموزشهای مهارتی برای داشتن یک کشور امن ضرورت است.

 

رییس دانشگاه فنی و حرفه ای گفت : دانشگاه فنی و حرفه ای ۱۸۱ دانشکده دارد که ۵۳ مرکز ویژه دختران است و بیش از ۶۵ درصد فارغ التحصیلان وارد بازار کار می‌شوند.

 

وی او در این دانشگاه حدود ۶۰ درصد دروس به صورت عملی ارائه می گردد و تجاری سازی به عنوان یک پیامد جدی گرفته می شود و از آنجا که دانشجویان این دانشگاه، خروجی های هنرستان ها هستند پایه مهارتی خوبی دارند و با آمادگی های زمینه ای وارد دانشگاه می شوند.

 

منبع :ایرنا

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: