April 2024 23 / سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۵۵۱۸۹
۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۸
0
معاون وزیر راه و شهرسازی از تکمیل ۹۷ درصدی تونل البرز واقع در منطقه دوم آزادراه تهران- شمال خبر داد و گفت: این تونل جاده‌ای به طول۶.۵ کیلومتر به همراه جاده‌های دسترسی به آن به طول ۹.۵ کیلومتر به زودی افتتاح خواهد شد.

افتتاح ۹.۵ کیلومتر مسیر جدید در منطقه‌دوم آزادراه تهران- شمال

 

به گزارش پول نیوز،معاون وزیر راه و شهرسازی از تکمیل ۹۷ درصدی تونل البرز واقع در منطقه دوم آزادراه تهران- شمال خبر داد و گفت: این تونل جاده‌ای به طول۶.۵ کیلومتر به همراه جاده‌های دسترسی به آن به طول ۹.۵ کیلومتر به زودی افتتاح خواهد شد.

 

«خیرالله خادمی» روز دوشنبه گفت: تونل طویل البرز به عنوان طولانی‌ترین تونل کشور با پیشرفت فیزیکی ۹۷ درصدی تقریبا به اتمام رسیده است و اکنون جاده‌های دسترسی به آن در حال اتمام است؛ به زودی این تونل تکمیل و کل تونل به جاده های دسترسی دو طرف که در مجموع ۹ کیلومتر است، متصل و افتتاح خواهد شد.

 

وی ادامه داد: «تونل البرز» طولانی ترین تونل خاورمیانه به طول۶.۵ کیلومتر است و هدف اصلی آن اتصال جبهه جنوبی به جبهه شمالی در استان مازندران است.

 

به گفته خادمی این تونل در منطقه ۲ آزادراه تهران- شمال واقع است و به عنوان بخشی از منطقه ۲ آزادراه به طول ۲۲ کیلومتر در مراحل نهایی ساخت است.

 

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقا ادامه داد: برای اینکه بتوانیم هر چه سریعتر از سرمایه گذاری انجام شده استفاده و منطقه دو را زیر بار ترافیک ببریم، اولویت بندی داشتیم. اولویت نخست اتمام و بهره برداری از تونل البرز و راه‌های دسترسی به آن بود؛ اولویت دوم اتمام یک باند از منطقه دوم آزادراه تهران - شمال و اولویت سوم هم‌احداث ۴ خطه منطقه دو تهران- شمال است.

 

وی ادامه داد: از این برنامه تونل البرز به اتمام رسیده و تردد به زودی انجام می شود. افتتاح این تونل در حالت عادی حدود بیست دقیقه زمان سفر را کوتاه خواهد کرد اما در پیک ترافیک در محدوده این تونل تا یک ساعت کاهش سفر خواهیم داشت.

 

به گفته خادمی با افتتاح این تونل تمام گردنه هایی که برای تونل فعلی کندوان در زمستان برفگیر بود، حذف و با عبور از تونل البرز به صورت ایمن تردد صورت می گیرد. هم‌چنین مسیر رفت به سمت شمال از داخل تونل و برگشت از طریق تونل فعلی کندوان انجام می شود.

 

برآورد اولیه منابع مالی برای اجرای منطقه ۲ آزادراه تهران-شمال (باند اول) ۲هزار میلیارد تومان بود که به دلیل تورم سال ۹۹ و شاخص تعدیل به حدود ۳هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است. در مجموع بودجه مورد نیاز برای تکمیل آن ۲هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است که یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان آن توسط بنیاد و یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان توسط دولت تامین می‌شود.

 

مسیر تونل البرز در انتهای منطقه ۲ آزادراه تهران - شمال و ابتدای منطقه ۳ آزادراه است، پل زنگوله در جاده چالوس محل اتمام منطقه ۲ و آغاز منطقه ۳ آزادراه تهران - شمال است و جاده دسترسی تونل البرز از پل زنگوله شروع می‌شود. جاده دسترسی تونل البرز، یک تونل و ۲ پل دارد و مسیر تونل پس از آن وارد جاده قدیم می‌شود.

 

باند رفت قطعه دوم آزادراه تهران - شمال تا پایان ١٤٠٠ به بهره برداری خواهد رسید و باند برگشت نیز در سال آینده آغاز خواهد شد.

 

منبع : ایرنا

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: