کد خبر: ۳۵۵۲۰۷
۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰
0
ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد کشورش از مذاکرات دولت افغانستان و طالبان در دوحه قطر استقبال می کند.

آمریکا از مذاکرات دولت افغانستان و طالبان در قطر استقبال کرد

 

به گزارش پول نیوز،سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی گفت از مذاکرات ۱۷ تا ۱۸ ژوییه ( ۲۶ و ۲۷ تیرماه جاری ) میان دولت افغانستان و طالبان در دوحه و تعهدی که طرفین برای تسریع در مذاکرات برای دستیابی به یک توافق سیاسی فراگیر، اعلام کرده اند، استقبال می‌کنیم.


وی افزود واشنگتن از طالبان می خواهد به تعهدات خود در بیانیه مشترک برای محافظت از زیرساخت های افغانستان ، حمایت از غیرنظامیان و همکاری در زمینه کمک های بشردوستانه عمل کند.


وی گفت که فقط یک توافق بر اساس مذاکره می تواند پایان طولانی مدت بر درگیری های بیش از ۴۰ ساله در افغانستان به همراه داشته باشد.


سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از دولت قطر در گردهم آوردن طرفین و همچنین نقش سازمان ملل قدردانی و اضافه کرد همچنان متعهد هستیم که در کنار جامعه بین المللی و همسایگان افغانستان در پیشبرد روند صلح افغانستان و حمایت از مردم افغانستان در دستیابی به صلح عادلانه و پایدار که شایسته آنها هستند، همکاری کنیم.


هیأت بلند پایه دولت افغانستان و گروه طالبان روز یکشنبه پس از دو روز مذاکره در دوحه قطر در بیانیه‌ای کوتاه از توافق بر سر ادامه مذاکرات و تسریع تلاش‌ها جهت برقراری صلح خبر دادند.

 

در بیانیه مشترک دو طرف آمده است: دو طرف متعهد شدند مذاکرات را تا رسیدن به توافق، در سطح بالا ادامه دهند.


پیش از این عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی آشتی ملی و رئیس هیات ۷ نفره مقامات دولتی افغانستان در گفتگو با طالبان، به شرکت کنندگان در اجلاس دوحه، نسبت به اراده و تعهد قاطع دولت افغانستان برای صلح اطمینان داد و گفت که مذاکرات دو روزه فرصت خوبی برای هر دو طرف جهت اشتراک گذاری مواضع است.

 

منبع : ایرنا

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: