April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
یک کارشناس اقتصادی در گفتگو با پول نیوز عنوان کرد:
کد خبر: ۳۵۵۶۳۶
۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۸
0
حق شناس مطرح کرد: رشد اقتصادی منفی در کشور بخش دیگری از افزایش چک‌های برگشتی را رقم می زند که تحریم‌های آمریکا باعث شد رشد اقتصادی منفی در کشور حاکم شود.
افزایش چک‌های برگشتی با کسب و کار‌ بی‌رونق
 
به گزارش پول نیوز؛ ویـروس کوویـد-۱۹ بـا تبدیـل شـدن بـه یـک ویـروس همـه ً گیـر جهانـی، پیامدهـای اقتصـادی بسـیاری را در پـی داشـته و تقریبـا همـه کشـور‌های دنیـا از آن متأثـر شـده و بنابرایـن انتظـار مـی رود تـا اقتصـاد جهانـی سـال ۲۰۲۰ را بـا یـک رکـود قابـل توجـه سـپری کنـد. در ایـن میـان، ایـران نیـز ماننـد بسـیاری از کشـور‌های درگیـر ایـن همـه گیـر جهانـی شـده و در نتیچـه از پیامدهـای اقتصـادی ناشـی از آن رنـج مـی بـرد. ایـن ضـرورت باعـث شـد تـا بـه پیامدهـای اقتصـادی ناشـی از ایـن بیمـاری بـر اقتصـاد ایـران پرداختـه شـود. اقتصـادی کـه دو سـال سـخت ۹۷ و ۹۸ را پشـت سرگذاشـته و هم-اکنـون بـا یـک پدیـده جهانـی مواجـه شـده اسـت.

در همین رابطه هادی حق شناس کارشناس اقتصادی و سیستم بانکی در کشور در گفتگو با پول نیوز بیان کرد: با بررسی تبعات شیوع ویروس کرونا در ایران کاملاً مشخص می‌شود که هیچ کدام از بخش‌های اقتصاد ایران از پیامد‌های شیوع ویروس کرونا در امان نبوده‌اند و برخی از مشاغل هم آسیب بیشتری دیده‌اند.

وی افزود: حداقل حدود ۳ میلیون شغل در کشور تعطیل رسمی و ۵ میلیون شغل در بخش‌های دیگر با مشکلات تعدیل روبرو شدند و در وضعیت بلاتکلیف قرار دارند و نمی‌دانند کارشان چه زمان آغاز می‌شود و این شرایط بیکاری، بزرگ‌ترین آسیب ویروس کرونا برای اقتصاد یک کشور است.

حق شناس ابراز کرد: چنین آسیبی شاید در بخش اقتصاد کلان جامعه قابل سنجش نباشد، ولی در اقتصاد خرد کاملاً واضح و ملموس است، چون مردم و کسب‌وکار‌های کوچکی درگیر آن هستند که شغل و درآمد خود را از دست داده‌اند و از سوی دیگر با مشکلات گرانی و تورم روبرو هستند.  

وی بیان کرد: از اثرات مخرب شیوع ویروس کرونا در کشور می‌توان به افزایش تعداد چک‌های برگشتی اشاره کرد.

این کارشناس اقتصادی بیان کرد: رشد اقتصادی منفی در کشور بخش دیگری از افزایش چک‌های برگشتی را رقم می‌زند که تحریم‌های آمریکا باعث شد رشد اقتصادی منفی در کشور حاکم شود.

حق شناس عنوان کرد: تعداد چک‌های برگشتی با رونق اقتصادی در اقتصاد کاهشی می‌شود، اما با افزایش آن‌ها میبینیم که رونقی در اقتصاد وجود ندارد و رشد اقتصادی منفی است بنابراین شیوع ویروس کرونا در کشور هم باعث افزایش چک‌های برگشتی شده است.
 
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: