کد خبر: ۳۵۵۶۴۶
۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۷
0
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از چهارشنبه ۶ مرداد تا پایان هفته دمای هوا در اغلب مناطق کشور روند کاهشی دارد و از گرمای هوا کاسته می‌شود.
کاهش دما از ۶ مرداد در اغلب شهرها
 
به گزارش پول نیوز، صادق ضیائیان در تشریح آخرین وضعیت هوای کشور اظهار داشت: امروز در ساعات بعد از ظهر در استان‌های گیلان، اردبیل و هرمزگان همچنین جنوب فارس، جنوب غرب کرمان، برخی مناطق جنوب سیستان و بلوچستان، شمال آذربایجان شرقی و ارتفاعات گلستان افزایش ابر رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقت داریم.

وی ادامه داد: تا پایان وقت امروز در هرمزگان، جنوب کرمان، نیمه جنوبی فارس و جنوب غرب سیستان و بلوچستان، بارش شدید به صورت رگبار باران و رعدوبرق همراه با وزش باد شدید، خیزش گردوخاک و احتمال تگرگ پیش بینی می‌شود، بنابراین احتمال طغیان رودخانه‌های فصلی، جاری شدن روان آب در مسیل‌ها، آب گرفتگی معابر، برخورد صاعقه، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌های فصلی و انسداد موقت جاده‌ها و خسارت به محصولات کشاورزی، وجود دارد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: توصیه می‌شود اجتناب از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، آمادگی دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با خطراتِ ناشی از ناپایداری‌های جوی، تقویت سازه‌های موقت، اجتناب از صعود به ارتفاعات و چرای دام در مراتع مرتفع و مسیل‌ها در دستور کار باشد.

ضیائیان ادامه داد: روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری در اغلب مناطق کشور آسمان صاف و آفتابی است، اما در روز دوشنبه در اردبیل و جنوب شرق آذربایجان شرقی و روز سه‌شنبه نیز در اردبیل و برخی نقاط آذربایجان شرقی و ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب داریم.

وی افزود: روز چهارشنبه ۶ مرداد در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی همچنین در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، ارتفاعات البرز و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: از چهارشنبه تا پایان هفته دمای هوا در اغلب مناطق کشور روند کاهشی دارد و از گرمای هوا کاسته می‌شود.

ضیائیان بیان کرد: از امروز تا اواسط هفته در شرق شمال شرق و جنوب شرق و بخش‌هایی از مرکز کشور وزش باد‌های شدید داریم که در برخی مناطق سبب خیزش گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی می‌شود.

وی افزود: امروز تا ۳ روز آینده دریای خزر مواج است و در ۵ روز آینده شرق دریای عمان مواج و متلاطم خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت جوی پایتخت اظهار داشت: آسمان تهران فردا صاف در اواسط روز همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود و در بعد از ظهر آسمان قسمتی ابری است، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۴۰ و ۲۸ درجه خواهد بود.

ضیائیان اضافه کرد: روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۵۰ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای ۱۵ درجه خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

منبع: فارس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: