April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۵۵۶۷۹
۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۶
0
گزارش مرکز آمار نشان داد که بزرگترین دستاورد دولت احمدی نژاد در پایان دوره حسن روحانی بر باد رفته است.
به گزارش پول نیوز، شاخص ضریب جینی که معروف‌ترین شاخص نشان دهنده توزیع ثروت و اندازه گیری عدالت اجتماعی است در آخرین سال دولت حسن روحانی به دوران قبل از احمدی نژاد بازگشته و بزرگترین دستاورد دولت عدالت را بر باد داده است.

بر اساس گزارش مرکز آمار شاخص ضریب جینی که در پایان دولت احمدی‌نژاد به ۳۶۶/۰ واحد کاهش یافته بود به ۴۰۱/۰ واحد افزایش یافته است.

سایت مشرق‌ می‌نویسد، در مقایسه با دولت‌های اخیر، افزایش نابرابری توزیع درآمد در دوره هشت‌ساله روحانی، رکورد زده است. در هشت سال دولت رفسنجانی شاخص ضریب جینی ۲.۲ درصد بیشتر شد که نشانه افزایش شکاف طبقاتی در آن دوران بود. در دوره هشت‌ساله خاتمی شاخص ضریب جینی ۱.۳ درصد کمتر شد که نشانه بهبود اندک وضعیت توزیع درآمد در کشور بود. اما موفق‌ترین دولت در کاهش شکاف طبقاتی، دولت احمدی‌نژاد بود که توانست شاخص ضریب جینی را ۱۳.۷ درصد کاهش دهد که به معنای کاهش نابرابری توزیع درآمد بین پولدار‌ها و فقرا است.

متاسفانه در دولت روحانی با شدیدترین افزایش شکاف طبقاتی مواجه شدیم و تمام کاشته‌های دولت احمدی‌نژاد بر باد رفت و شاخص ضریب جینی ۹.۵ درصد بیشتر شد.

به ندرت شاخصی اقتصادی که در آن دولت روحانی وضعیت کشور را بهتر کرده باشد می‌توان یافت و تلاش رسانه‌های دولت برای یافتن یک دستاورد از دولت اعتدال ادامه دارد.

منبع: خبر انلاین
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: