کد خبر: ۳۵۵۶۹۱
۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۶
0
در معاملات امروز با ۰.۰۹ درصد کاهش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۲.۹۱۲ واحد بسته شد.

دلار در بازار جهانی ریزش کرد

 

به گزارش پول نیوز به نقل از رویترز، دولت بایدن در تلاش است تا موافقت کنگره و سنا را برای یک بسته محرک ۱.۴ تریلیون دلاری دیگر جلب کند که در صورت اجرایی شدن احتمالا آخرین بسته بزرگ محرک برای حمایت از بخش های مختلف اقتصادی و کاستن از تبعات کرونا خواهد بود. با این حال شماری از منتقدان این طرح به ویژه جمهوری خواهان و برخی از مدیران بانک مرکزی نگران پیامدهای اجرایی شدن چنین بسته ای بر روی نرخ تورم هستند که همین حالا هم در یکی از بالاترین سطوح ثبت شده تاریخ معاصر قرار دارد.  

جین فولی - استراتژیست ارشد ارزی در روبوبانک - گفت: از مدت ها پیش شاهد اثرگذاری مثبت پیشرفت در واکسیناسیون روی بازار ارز بوده ایم. اینکه واکسن ها تا چه حد در برابر جهش های جدید جواب بدهند یکی از مواردی است که راجع به آن در بین معامله گران نگرانی های زیادی را ایجاد کرده است. به صورت کلی اگر معامله گران به این نتیجه برسند که هنوز برای حذف ریسک کرونا است، روی به دارایی های امن تر خواهند آورد که به نفع دلار است.  

شاخص دلار

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۰۹ درصد کاهش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۲.۹۱۲ واحد بسته شد.

نرخ برابری هر فرانک سوئیس نیز معادل ۱.۰۸۷ دلار اعلام شد. (نرخ های فوق بر حسب ساعت پایانی معاملات بازارهای ارزی نیویورک محاسبه شده است.)

ارزهای اروپایی

در تازه‌ترین دور از معاملات، پوند با ۰.۰۷ درصد کاهش نسبت به روز قبل خود و به ازای ۱.۳۷۴ دلار مبادله شد. یورو ۰.۰۳ درصد بالا رفت و با ماندن در کانال ۱.۱۷ به ۱.۱۷۷ دلار رسید.

ارزهای آسیایی

در معاملات بازارهای ارزی آسیایی، هر دلار با ۰.۰۷ درصد کاهش به ۱۱۰.۵۴۵ ین رسید. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار آمریکا به ازای ۱.۳۵۷ دلار مبادله شد. همچنین نرخ برابری دلار معادل ۶.۴۸۰ یوان چین اعلام شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: