April 2024 16 / سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۵۵۷۳۸
۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۸
0
بدترین خبر ممکن را برای خریداران لوازم خانگی نهادهای دولت با یک تصمیم غلط رقم زدند.
بدترین خبر ممکن برای خریداران لوازم خانگی!
 
به گزارش پول نیوز، به نقل از خبر انلاین جوسازی‌های برخی رسانه‌های داخلی به بهانه حمایت از تولید داخل برای ممانعت از ورود ۴۲۰ کانتینر لوازم خانگی باکیفیت آلمان به کشور کارگر افتاد و مهرداد جمال ارونقی گفت: پس از مطرح شدن موضوع کانتینر‌های لوازم خانگی بوش که در زمان ممنوعیت تمدید، ثبت سفارش شده بودند بین ۳ دستگاه مسئول این حوزه یعنی گمرک، وزارت صنعت و بانک مرکزی تصمیم بر این شد که به همه دستگاه‌ها ابلاغ شود تا ظرف ۲۰ روز اگر ملاحظه خاصی در مورد این محموله دارند به ما اعلام کنند. باتوجه به این مساله که تمدید ثبت سفارش این محموله در زمان ممنوعیت انجام شده و کد رهگیری بانکی آن هم از عملیات بانکی استفاده نکرده تصمیم هر ۳ دستگاه مرجوع کردن این محموله بوده است... این صورتجلسه به صاحب کالا ابلاغ می‌شود و ایشان موظف هستند ظرف ۳ ماه از تاریخ ابلاغ این صورتجلسه نسبت به بازگرداندن یا مرجوع کردن این محموله به خارج از کشور اقدام کنند در غیر این صورت کالا به ضبط قطعی دولت درخواهد آمد و مطابق مقررات با آن برخورد خواهد شد.

در وضعیتی که گمرک ایران فاقد بدیهی‌ترین استاندارد‌های لازم است، مرجوع کردن محصولات باکیفیت بوش آلمان به معنای سپردن بازار به انحصارگران داخلی است تا قیمت‌ها را گرانتر از محصولات درجه یک دنیا کرده و ناگزیر از دپو کردن ۷۰ درصد محصولات خود به دلیل عدم توان مالی خریداران باشند.

تجربه انحصار به بهانه حمایت از تولید داخل در بازار خودرو؛ در حال تکرار در بازار لوازم خانگی است و انتظار می‌رود متوقف شدن بهبود کیفیت که مشخصه بازار خودرو ایران است در بازار لوازم خانگی هم تکرار شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: