April 2024 23 / سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۵۵۹۸۷
۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۱
0
وزیر راه و شهرسازی گفت: بزرگترین تونل جاده‌ای غرب آسیا با نام «تونل البرز» در منطقه 2 آزادراه تهران - شمال روز هفتم مرداد بهره‌برداری آزمایشی از می‌شود.

تکمیل بزرگترین تونل جاده‌ای غرب آسیا

 

به گزارش پول نیوز، محمد اسلامی با اشاره به تکمیل چندین پروژه ریلی و آزادراهی اظهار داشت: روز پنج‌شنبه هفتم مرداد، گزارش آخرین وضعیت پروژه‌های ریلی در حضور رئیس جمهور ارائه خواهد شد.

وی ادامه داد: عملیات بهره‌برداری و عبور قطار از مسیر ریلی یزد-اقلید  را خواهیم داشت، زمانی که خط‌آهن به اقلید رسید یک نقطه اتصالی برای ما فراهم می شود که راه‌آهن را به استان کهگیلویه و بویراحمد از طریق اقلید متصل کنیم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه راه‌آهن یزد-اقلید از ابرکوه می گذرد و سپس به یاسوج هم متصل می شود، گفت: طول راه‌آهن یزد-اقلید ۲۷۰ کیلومتر است و از مزایای آن انتقال بار مراکز مهم صنعتی، معدنی، کشاورزی و جمعیتی حوزه نفوذ طرح در شبکه سراسری راه‌آهن و انتقال مسافر است.

اسلامی ادامه داد: تکمیل حلقه مفقوده محور ترانزیت ریلی شمال شرق-جنوب غرب و نیز جنوب شرق - جنوب غرب کشور از مزایای اجرای این خط‌آهن است.

وی گفت: در سال اول بهره‌برداری میزان ترافیک این خط ریلی ۴ میلیون تن بار و یک میلیون نفر مسافر خواهد بود و در سال بیستم بهره‌برداری این رقم به ۷ میلیون تن بار و ۳ میلیون نفر مسافر می‌رسد.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود با بهره‌برداری از این مسیر ریلی، بخش زیادی از بارهای معدنی و تولیدات صنعتی در استان فارس و یزد از طریق این خط به سمت شمال شرق و افغانستان انتقال یابد.

اسلامی اضافه کرد: خط‌آهن یزد-اقلید تسهیل جابه‌جایی بار و مسافر در درون شبکه ریلی کشور را رقم می‌زند و تاثیر بسزایی برای استان‌های جنوب شرقی کشور و ارتباط آنها با مرکز کشور دارد؛ همچنین ‌استان‌های شمال شرق و جنوب غرب کشور از مزایای این خط ریلی برخوردار می‌شوند.

وی بیان کرد: همچنین ۲ پروژه دیگر که عملیات ریل‌گذاری آنها به اتمام رسید و وارد مرحله نهایی برای بهره‌برداری شده‌اند راه‌آهن خاش - زاهدان به عنوان بخشی از راه‌آهن چابهار - زاهدان و مسیر ریلی بستان‌آباد به ایستگاه خاوران در تبریز است که افتتاح خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: ۲ پروژه خط دوم ریلی قزوین - زنجان و بخش باقی‌مانده از بافق به زرین‌شهر جمعا به طول ۳۰۰ کیلومتر نیز از پروژه‌ةای آماده افتتاح است، این مسیرهای ریلی گشایش قابل ملاحظه‌ای در رفت و آمد قطارها و افزایش ظرفیت خطوط به ارمغان می‌آورد.

اسلامی اضافه کرد: همچنین روز پنج‌شنبه بهره‌برداری آزمایشی از بزرگترین تونل جاده‌ای غرب آسیا با نام «تونل البرز» در منطقه ۲ آزادراه تهران - شمال به طول حدود ۶.۵ کیلومتر آغاز خواهد شد.

وی اظهار داشت: قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا در پروژه راه‌آهن یزد - اقلید و پروژه راه‌آهن زاهدان به چابهار همکاری داشته و پیمانکار بوده است.

منبع: فارس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: