April 2024 24 / چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۵۶۱۴۷
۰۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۹
0
دلار در روز ۵ شنبه که تعطیل رسمی بود بازهم افزایش نرخ داشت و به ۲۵ هزار ۵۹۹ تومان رسید، اما در همین روز برخی سایت‌ها تلاش داشتند با خبرسازی از ورود دلار بازار آزاد به کانال ۲۶ هزارتومانی خبر بدهند. این همه در حالی است که همه سیگنال‌های منفی دست‌به‌دست هم داده‌اند تا بازار ارز کماکان شیب افزایش خود را حفظ کند.
نرخ دلار حتی در روز تعطیل هم بالا رفت
 

به گزارش پول نیوز، به نقل از خبرآنلاین، امروز پنج‌شنبه ۷ مردادماه هر دلار آمریکا در بازار آزاد ۲۵،۵۹۹ تومان قیمت خورد. این افزایش قیمت ۲۷۹ تومانی دلار در روز تعطیل نسبت به روز قبل از آن در حالی رقم خورد که برخی سایت‌ها در این روز تلاش داشتند باخبر‌هایی ساختگی از ورود دلار بازار آزاد به کانال ۲۶ هزار تومان خبر دهند. همچنین گفتنی است که در روز پنج‌شنبه دلار صرافی ملی نیز با ۷۸ تومان افزایش نسبت به روز پیش از آن ۲۴۴۹۳ تومان قیمت خورد.

افزایش قیمت ارز در این روز، اما منحصر به دلار نبود و نرخ یورو و پوند نیز پابه‌پای دلار همچون روز‌های گذشته افزایش یافتند. به‌این‌ترتیب در روز پنج‌شنبه یورو نیز با ۶۰۳ تومان افزایش نسبت به قبل ۲۹،۷۸۷ قیمت خورد و پوند نیز با ۶۶ تومان افزایش نسبت به روز قبل ۳۵،۸۰۲ قیمت خورد.

در ارتباط با وضعیت این روز‌های بازار ارز می‌توان گفت که تقریباً هیچ سیگنال تأثیرگذار مثبتی در این بازار نمی‌توان یافت. نقدینگی از سطح ۳ هزار و ۷۰۰ هزار میلیارد تومان گذشته و نرخ تورم سالانه تیرماه ۱۴۰۰ برای خانوار‌های کشور به ۴۴.۲ درصد رسیده است. این رکورد‌های تازه برای تورم و نقدینگی در کنار تأثیر چندین ماهه بازار ارز از مذاکرات وین که تابه‌حال بی‌سرانجام رهاشده و خبر‌های خوبی هم از آینده آن به گوش نمی‌رسد بعلاوه احتمال قطع ارتباط ایران با جهان در پی تصویب طرح صیانت از کاربران، همه و همه حکایت از آن دارد که چه در کوتاه‌مدت و چه میان‌مدت چشم‌انداز مثبتی برای بازار ارز نمی‌توان متصور بود. تنها امید‌های بازار ارز در طولانی‌مدت می‌تواند عواملی، چون رشد اقتصادی ایران و کاهش ذاتی ارزش دلار است که نه‌تن‌ها این دو نیز به شاید‌ها و باید‌های بسیاری گره‌خورده‌اند بلکه ممکن است در برابر عوامل مؤثر، اما منفی چندان تأثیر مثبتی بر نرخ ارز نداشته باشند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: