کد خبر: ۳۵۶۳۰۴
۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۷
0
سازمان هواشناسی از تشدید فعالیت سامانه بارشی در برخی استان‌ها خبر و نسبت به وقوع سیلاب ناگهانی و خسارت به محصولات کشاورزی هشدار داد.

بارش باران در برخی از استان ها افزایش یافت

 

به گزارش پول نیوز، بر اساس پیش بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی طی 24 ساعت آینده در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، زنجان، کردستان، قزوین، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، ارتفاعات البرز مرکزی در استان‌های تهران، البرز و سمنان رگبار، وزش باد شدید و رعدوبرق پیش بینی شده است.

در همین مدت در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در برخی مناطق جنوب سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان و جنوب فارس رگبار، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک پیش بینی می‌شود.

فردا در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، زنجان، گیلان، مازندران، ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز، تهران، سمنان و غرب اصفهان و در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در جنوب سیستان و بلوچستان، کرمان، برخی مناطق هرمزگان و فارس و ارتفاعات زاگرس مرکزی رگبار باران گاهی همراه با وزش باد شدید و رعدوبرق پیش بینی شده است.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی سه شنبه در برخی مناطق شمال غرب، ارتفاعات زاگرس مرکزی و ارتفاعات البرز در استان‌های گیلان و مازندران، چهارشنبه و پنجشنبه در ارتفاعات البرز مرکزی در استان‌های مازندران، البرز و تهران به ویژه در ساعات بعدازظهر بارش پراکنده و وزش باد پیش بینی می‌شود.

طی 5 روز آینده در نوار شرقی کشور و بخش‌هایی از مرکز به ویژه سمنان، جنوب تهران، شمال اصفهان، قم و مرکزی وزش باد شدید و خیزش گردوخاک پیش بینی می‌شود.

توصیف سامانه: تشدید فعالیت سامانه بارشی

نوع مخاطره: رگبار باران و رعدوبرق، وزش بادشدید موقتی و در مناطق مستعد بارش تگرگ.

منطقه اثر: آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی.

اثر مخاطره: طغیان رودخانه ها، آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل ها، برخورد صاعقه و احتمال خسارت ناشی از بارش تگرگ و تندباد لحظه‌ای.

توصیه: اجتناب از تردد و اتراق در اطراف رودخانه ها، پرهیز از صعود به ارتفاعات، احتیاط در عبور از ساختمان های نیمه کاره و تابلوها و تمهیدات پیشگیرانه جهت جلوگیری از خسارت‌های احتمالی ناشی به محصولات کشاورزی.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: