April 2024 24 / چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۵۶۴۵۴
۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۱
0
نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید تسهیلات متعدد دریافتی با سود‌های بسیار، یکی از دلایل زیان انباشته خودروسازان است چراکه در حال حاضر قیمت کارخانه‌ای خودرو نیز به واسطه افزایش‌های چند باره مناسب شده است.
دلیل زیان انباشته خودروسازان مشخص شد
 
 
به گزارش پول نیوز، سیدجواد حسینی کیا درباره زیان انباشته خودروسازان و بدهی جاری این شرکت‌ها، گفت: تسهیلات متعدد دریافتی با سود‌های بسیار، یکی از دلایل زیان انباشته خودروسازان است چراکه در حال حاضر قیمت کارخانه‌ای خودرو به واسطه افزایش‌های چند باره مناسب شده است.

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی افزود: از آنجا که خودروسازان در سال‌های گذشته تسهیلات دریافت کردند، اما در موعد مقرر آن را تسویه نکردند، ناچارند، وام دریافتی را چند برابرِ میزان اولیه به سیستم بانکی بازگردانند.

ضرورت راستی‌آزمایی ادعای خودروسازان مبنی بر بالا بودن هزینه تولید

وی اضافه کرد: خودروسازان در حال حاضر ادعا می‌کنند که قیمت‌های کارخانه‌ای خودرو از هزینه تمام شده آن‌ها کمتر است البته باید به این نکته دقت کرد که این شرکت‌ها نتوانستند جامعه و مجلس را درباره این ادعا قانع کنند بنابراین باید بهای تمام شده تولید را کاهش دهند.

به گفته نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس هزینه‌های سربار خودروسازان یکی دیگر از دلایل زیان انباشته این شرکت‌ها است که باید برای حذف این هزینه‌ها برنامه ریزی دقیقی صورت گیرد.

منبع: خانه ملت
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: