April 2024 16 / سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۵۶۷۶۹
۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۱
0
شاخص «داوجونز ایدانستریال اوریج» با ۰.۷۴ درصد کاهش نسبت به روز قبل و در سطح ۳۴ هزار و ۸۴۸.۳۰ واحد بسته شد.

ریزش بورس آمریکا بر خلاف سایر رقبا

 

به گزارش پول نیوز به نقل از بلومبرگ، در هشداری آشکار برای اقتصاد آمریکا، شاخص خوش بینی به اقتصاد این کشور تا پایان ماه جولای به ۵۳.۶ واحد رسیده که این رقم ۰.۷ درصد کمتر از رقم ثبت شده در ماه قبل است. با توجه به این روند انتظار می رود ورود جریان سرمایه های جدید به بخش های مختلف اقتصادی آمریکا کندتر شده و دولت مجبور شود به طور مستقیم نقدینگی بیشتری به بازارها تزریق کند. کار بررسی لایحه پیشنهادی دولت برای تخصیص یک تریلیون دلار اعتبار در مجلس سنا به زودی آغاز می شود.

دیوید اسپیکا - کارشناس ارشد سرمایه گذاری در موسسه گاید استون کپیتال - گفت: به صورت کلی، تمایل معامله گران به فروش سهام خود با بهبود چشم انداز اقتصادی خیلی کمتر از قبل شده است. با این حال ریسک های زیادی وجود دارد که می تواند روند را به طور کامل معکوس کند: گونه دلتا ویروس کرونا نیز با توجه به قدرت سرایت بالایش به یک نگرانی مهم تبدیل شده است. ما نگرانی های تورمی و احتمال افزایش تنش ها بین چین و آمریکا را نیز کماکان داریم.

بورس آمریکا

در وال استریت بیشتر شاخص ها صعودی بودند؛ تا جایی که دو شاخص از سه شاخص اصلی بورسی در سطح پایین تری از روز قبل خود بسته شدند.

شاخص «داوجونز ایدانستریال اوریج» با ۰.۷۴ درصد کاهش نسبت به روز قبل و در سطح ۳۴ هزار و ۸۴۸.۳۰ واحد بسته شد. شاخص «اس اند پی ۵۰۰» با ۰.۲۳ درصد ریزش تا سطح ۴۴۱۱.۸۶ واحدی پایین رفت و دیگر شاخص مهم بورسی آمریکا یعنی «نزدک کامپوزیت» با ۰.۲۵ درصد افزایش در سطح ۱۴ هزار و ۷۹۸.۳۳ واحدی بسته شد.

بورس‌های اروپایی

در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ۰.۲۶ درصد افزایش نسبت به روز قبل و در سطح ۷۱۲۳.۸۶ واحد بسته شد. شاخص "دکس ۳۰" بورس فرانکفورت در آلمان با افزایش ۰.۸۸ درصدی و ایستادن در سطح ۱۵ هزار و ۶۹۲.۱۳ واحدی به کار خود خاتمه داد و شاخص "کک ۴۰" بورس پاریس با پیشروی ۰.۳۳ درصدی در سطح ۶۷۴۶.۲۳ واحد بسته شد. در مادرید شاخص "ایبکس ۳۵" ۰.۲۲ درصد بالا رفت و به ۸۷۹۲.۹۰ واحد رسید.

بورس‌های آسیایی

در معاملات بورس‌های آسیا، شاخص‌ها عملکرد خوبی داشتند؛ تا جایی که شاخص "نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو ژاپن با ریزش ۰.۲۱ درصدی تا سطح ۲۷ هزار و ۵۴۸.۰۸ واحدی پایین رفت. شاخص "هانگ سنگ" بورس هنگ‌کنگ ۰.۸۸ درصد بالا رفت و در سطح ۲۶ هزار و ۴۶۶.۵۵ واحد بسته شد.

در چین شاخص "شانگهای کامپوزیت" افزایش ۰.۹ درصدی را تجربه کرد و در سطح ۴۹۷۸.۸۴ واحد بسته شد. در استرالیا شاخص "اس اند پی اس اند ایکس ۲۰۰" بورس سیدنی با ۰.۳۸ درصد افزایش و ایستادن در سطح ۷۵۰۳.۸۳ واحدی به کار خود خاتمه داد. در بین دیگر شاخص‌های مهم آسیایی، شاخص " تاپیکس" ژاپن صعودی بود. (معیار محاسبه تغییرات قیمتی، ساعت پایانی معاملات روزانه بورس نیویورک بوده است.)

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: