April 2024 24 / چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۵۶۷۷۱
۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۴
0
ارزش دلار در معاملات امروز با ۰.۱۸ درصد افزایش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۲.۲۵۷ واحد بسته شد.

دلار روی ریل صعود قرار گرفت

 

به گزارش پول نیوز به نقل از رویترز، صحبت های مقام ارشد فدرال رزرو در خصوص قطعی بودن افزایش نرخ بهره در سال ۲۰۲۳ به کمک دلار در برابر دیگر ارزهای امن آمده است. ریچارد کلاریدا- قایم مقام رییس بانک مرکزی آمریکا- با بیان اینکه سیاست این نهاد، مبتنی بر بازگشت هر چه زودتر شرایط به حالت عادی است، گفته: ابزارهای کافی در اختیار بانک مرکزی قرار دارد و در نتیجه ما یه چارچوب کاملا انعطاف پذیر داریم. در بلند مدت هدف آن است که نرخ تورم را ابتدا از سطح فعلی کاهش داده و سپس در محدوده دو درصدی تثبیت کنیم.

استیون دالی - استراتژیست ارشد ارزی در یونیون بیزینس - گفت: موضع بانک مرکزی آمریکا کماکان این است که برنامه خرید اوراق قرضه و تزریق نقدینگی باید ادامه پیدا کند. انتظار ما این بود که زودتر از موعد فعلی شاهد پایان چنین وضعیتی باشیم. بخش زیادی از رفتار محتاطانه بانک مرکزی مربوط به این است که رشد اقتصادی آمریکا نسبت به قبل آهسته تر شده است. نرخ تورم نسبت به ماه های قبلی با سرعت کمتری افزایش پیدا می کند اما هنوز نسبت به آن باید محتاط بود.

شاخص دلار

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۱۸ درصد افزایش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۲.۲۵۷ واحد بسته شد.

نرخ برابری هر فرانک سوئیس نیز معادل ۱.۱۰۳ دلار اعلام شد. (نرخ های فوق بر حسب ساعت پایانی معاملات بازارهای ارزی نیویورک محاسبه شده است.)

ارزهای اروپایی

در تازه‌ترین دور از معاملات، پوند با ۰.۱۹ درصد کاهش نسبت به روز قبل خود و به ازای ۱.۳۹۰ دلار مبادله شد. یورو ۰.۱۴ درصد پایین رفت و با ماندن در کانال ۱.۱۸ به ۱.۱۸۴ دلار رسید.

ارزهای آسیایی

در معاملات بازارهای ارزی آسیایی، هر دلار با ۰.۳۸ درصد افزایش به ۱۰۹.۴۹۵ ین رسید. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار آمریکا به ازای ۱.۳۵۴ دلار مبادله شد. همچنین نرخ برابری دلار معادل ۶.۴۶۵ یوان چین اعلام شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: