April 2024 23 / سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۵۶۸۸۷
۱۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۷
0
رئیس اتحادیه بارفروشان میوه و تره بار گفت: از هفته آینده با شروع ماه محرم در تمام اقلام میوه و تره بار کاهش قیمت ۱۵ تا ۲۰ درصدی را شاهد خواهیم بود.
کاهش ۲۰ درصدی قیمت میوه و تره‌بار از هفته آینده
 

به گزارش پول نیوز مصطفی دارایی‌نژاد گفت: از هفته آینده با شروع ماه محرم و به دلیل استقبال نکردن مردم از خرید انواع میوه و تره بار و شروع هیئت‌های مذهبی و تعطیلی برخی مراسم، شاهد کاهش قیمت‌ها در بازار میوه و تره‌بار خواهیم بود.

وی در خصوص قیمت برخی از اقلام مثل هویج و گوجه فرنگی که در هفته گذشته به صورت قابل توجهی بالا رفته بود، اظهار داشت: کشت هویج در شهر‌های بروجرد، دزفول و اصفهان در حال حاضر در حال انجام و برداشت است و هویج بروجرد هر کیلو از ۱۰ تا ۱۱ هزار تومان و هویج اصفهان هر کیلو از ۱۲ تا ۱۳ هزار تومان در حال حاضر در میدان میوه و تره بار به فروش می‌رسد.

دارایی‌نژاد افزود: یکی از مهمترین دلایل بالا رفتن قیمت هویج شیوع گسترده بیماری کرونا بود چرا که مردم و بیماران از این محصول برای آبگیری استفاده می‌کردند و مغازه‌ها هم به شدت استقبال می‌کردند.

وی در خصوص قیمت گوجه فرنگی بوته‌ای هم گفت: از هفته گذشته گوجه فرنگی دشت مغان دشت قزوین شروع به برداشت شده و در حال حاضر این گوجه فرنگی‌ها هر کیلو از ۵ تا ۷ هزار تومان در میدان مرکزی میوه و تره بار فروخته می‌شود.

دارایی نژاد گفت: لیمو ترش هم به دلیل استقبال گسترده برای آبگیری مقداری قیمتش بالا رفته بود، اما در حال حاضر از کیلویی ۸ تا ۱۰ هزار تومان لیمو ترش سنگی و لیموترش میناب از کیلویی ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان به فروش می‌رسد.

دارایی نژاد افزود: در حال حاضر هیچ افزایش قیمت خاصی در الباقی میوه و تره‌بار نداریم و نخواهیم داشت.

وی گفت همه ساله با شروع ماه محرم چند قلم از محصولات تره‌بار مثل سیب زمینی و پیاز و سبزیجات و لوبیا که در هیئت‌های مذهبی ماه محرم استفاده می‌شود با افزایش قیمت روبرو می‌شد,، اما امسال به دلیل کشت خوب و بالای این محصولات افزایش قیمتی نخواهیم داشت و هر کیلو پیاز از ۳ تا ۴ هزار تومان و سیب زمینی هر کیلو از ۴ تا ۵ هزار تومان در حال حاضر در میدان مرکزی در حال فروش است.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: