کد خبر: ۳۵۶۹۱۲
۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۸
0
ارزش دلار در معاملات امروز با ۰.۶۱ درصد افزایش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۲.۸۱۷ واحد بسته شد.

روند صعودی دلار ادامه دارد

 

به گزارش پول نیوز به نقل از رویترز، مشکلات جهان با گونه جدید جهش یافته ویروس کرونا رو به افزایش است: در برخی از کشورها، تزریق دوز سوم واکسن به افراد آغاز شده است. در سیدنی با افزایش شمار مبتلایان، برخی از محدودیت ها بازگشته است. در بسیاری از شهرهای چین پس از چندین ماه، موارد ابتلای جدید به ثبت رسیده است و دولت قصد دارد از تمام سکنه ووهان تست کرونا بگیرد. در آمریکا هم شمار مبتلایان روزانه به اوج ۶ ماهه رسیده که اوضاع در فلوریدا و تگزاس از بقیه مناطق بدتر است.

رفتار معامله گران بازار ارز با احتیاط در مقایسه با هفته های قبل همراه است. بسیاری از تحلیل گران بازار ارز معتقدند سیگنال کلیدی بعدی در تعیین مسیر دلار زمانی خواهد بود که بانک مرکزی آمریکا زمان تغییر سیاست های فعلی و افزایش نرخ بهره از نرخ پایین را اعلام کند. دلار که در ماه های ابتدایی سال جاری در موقعیتی ضعیف تر از رقبایش به ویژه یورو و پوند قرار گرفته بود، اکنون رفته رفته در حال بازیابی جایگاه خود و حرکت به سمت قله های ثبت شده در ماه های پایانی سال گذشته میلادی است.

صندوق بین المللی پول با هشدار نسبت به افزایش نرخ تورم اعلام کرده این شرایط باعث افزایش نااطمینانی به چشم انداز اقتصادی شده که به ویژه در کشورهای توسعه یافته نظیر آمریکا و منطقه یورو وضعیت وخیم تر است. تورم به ویژه در بخش مواد غذایی قابل توجه بوده و با توجه به تزریق سنگین نقدینگی، انتظار می رود که کار بانک های مرکزی با کاستن از شتاب تورم دشوار باشد. این هشدار در شرایطی صادر می شود که نرخ تورم آمریکا برای نخستین بار در دو دهه اخیر از پنج درصد عبور کرده است.

استیون دالی - استراتژیست ارشد ارزی در یونیون بیزینس - گفت: موضع بانک مرکزی آمریکا کماکان این است که برنامه خرید اوراق قرضه و تزریق نقدینگی باید ادامه پیدا کند. انتظار ما این بود که زودتر از موعد فعلی شاهد پایان چنین وضعیتی باشیم. بخش زیادی از رفتار محتاطانه بانک مرکزی مربوط به این است که رشد اقتصادی آمریکا نسبت به قبل آهسته تر شده است. نرخ تورم نسبت به ماه های قبلی با سرعت کمتری افزایش پیدا می کند اما هنوز نسبت به آن باید محتاط بود.

شاخص دلار

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۶۱ درصد افزایش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۲.۸۱۷ واحد بسته شد.

نرخ برابری هر فرانک سوئیس نیز معادل ۱.۰۹۲ دلار اعلام شد. (نرخ های فوق بر حسب ساعت پایانی معاملات بازارهای ارزی نیویورک محاسبه شده است.)

ارزهای اروپایی

در تازه‌ترین دور از معاملات، پوند با ۰.۴۳ درصد کاهش نسبت به روز قبل خود و به ازای ۱.۳۸۷ دلار مبادله شد. یورو ۰.۷ درصد کاهش رفت و با رفتن به کانال ۱.۱۷ به ۱.۱۷۵ دلار رسید.

ارزهای آسیایی

در معاملات بازارهای ارزی آسیایی، هر دلار با ۰.۵۱ درصد افزایش به ۱۱۰.۲۷۴ ین رسید. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار آمریکا به ازای ۱.۳۵۹ دلار مبادله شد. همچنین نرخ برابری دلار معادل ۶.۴۸۳ یوان چین اعلام شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: