April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۵۶۹۵۶
۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۳
0
شاخص کل بورس امروز یکشنبه (۱۴ شهریور ۱۴۰۰) با کاهش ۳ هزار و ۷۸۰ واحدی به یک میلیون و ۵۳۷ هزار واحد رسید.
 
 
به گزارش پول نیوز، شاخص کل بورس در یک ساعت ابتدایی امروز بازار با اُفت ۸۲۰۹ واحدی به یک میلیون و ۵۳۲ هزار و ۸۴۲ واحد کاهش یافت، ولی شاخص هم‌وزن افزایش ۱۴۸ واحدی داشت و به ۴۶۴ هزار و ۵۷۹ واحد دست یافت.

شاخص در نیم ساعت ابتدایی معاملات امروز با افت شدید مواجه شد، اما پس از آن روند نزولی متوقف شد و روند صعودی شاخص با شیب ملایم آغاز شده و توانسته بخشی از افت شدید ابتدای معاملات را جبران کند.

در پایان معاملات امروز بازار سرمایه با افت ۳ هزار و ۷۰۰ واحدی در سطح یک میلیون و ۵۳۷ هزار واحد قرار گرفت.
شاخص کل هم‌وزن، اما سبزپوش شد و با رشد ۲۵۰۰ واحدی به ۴۶۷ هزار و ۱۶ واحد رسید. امروز سهم‌های بزرگ بازار اکثرا افت قیمت داشتند و سهم‌های کوچک بازار وضعیت بهتری داشتند.

نماد‌های پرتراکنش نیز که عمدتاً سیمانی و پالایشی هستند، با کاهش ارزش سهام مواجه شده‌اند و «برکت» به عنوان پرتراکنش‌ترین نماد امروز با رشد حدود پنج درصدی ارزش سهام مواجه شد.

تاکنون ۳۹۲ هزار فقره معامله به ارزش بیش از ۳،۰۰۰ میلیارد تومان به ثبت رسیده و ارزش کل بازار نیز از ۶.۱ هزار هزار میلیارد تومان بالاتر است.

امروز شاخص فرابورس نیز با کاهش ۴۸ واحدی به ۲۲ هزار و ۶۹۳ واحد رسید. تعداد معاملات انجام شده در فرابورس هم ۸۰۳ هزار و ۲۱۲ معامله به ارزش ۱۷ هزار و ۷۶۶ میلیارد تومان با احتساب فروش اوراق دولتی بود.

امروز نماد‌های صبا، هرمز، غصینو، آریا و زاگرس بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص فرابورس داشتند. نماد‌های فرابورس، دماوند و کوثر نیز بیشترین تاثیر مثبت را روی شاخص فرابورس داشتند.

حقوقی‌ها امروز بیش از ۲۶۵میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کردند. نماد‌های «شستا»، «شبندر»، «برکت»، «خساپا»، «خودرو»، «شپنا» و «خگستر» در گروه پرتراکنش‌های بورس و نماد‌های «وهامون»، «سپیدار»، «مدیریت»، «دی»، «فرابورس»، «کرمان» و «گدنا» در گروه پرتراکنش‌های فرابورس قرار گرفتند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: